lilagardiner

Direktlänk till inlägg 4 januari 2016

Tack och på återseende Sälen!

Av Lisa - 4 januari 2016 20:48

Dagarna passerade lika fort som vanligt när man är på semester. Men jag kan inte säga annat än att det var välbehövligt. Som många redan vet så har snön varit nästintill långt om sikte sen flera veckor tillbaka i hela landet, och det märktes när vi kom upp till Sälen i onsdags kväll. Det var inte mycket snö på marken tyvärr, och snökanonerna kördes i backen som aldrig förr. Så när torsdags morgonen nalkades, skidorna utcheckade och påsatta, så var det isiga backar som vi möttes av. Skidorna ville heller inte vara på min sida föräns sista dagen. Jag övervann även min rädsla till sittliften även detta sista dagen. Ja, man kan inte få allt, men vi hade en riktigt trevlig weekend semester tillsammans. Och det är de som räknas.


Nyårsafton firades på restaurangen med en himla god buffé som vi kände oss mäta på ända till lunch dagen därpå. Man ska inte tacka nej till buffé. Då blir det till att äta tills man storknar, och jo visst gjorde vi det.   Och det bästa som förgyllade våran nyårskväll mer än sällskapet och fyrverkerierna var nog den där servitören. Vi hade precis satt oss vid bordet, fram kommer det en servitör som frågade vad vi ville ha att dricka. Stoffe sa att han gärna tog en Cola och jag en hallonsoda. Då vände sig servitören till mig och sa "Is it okey that i talked english?" Jag svarade honom på svenska om han inte förstod svenska, och jo, det gjorde han, men danska var han riktigt illa på vilket han trodde att vi pratade. Jag må säga att Stoffes skånska ibland är lite grötig, men så illa var det inte då. Men det slog alla tänkbara tankar om skåningar. Haha. Stackars servitör skämdes så, men vi alla tre skrattade gott åt det när det kom fram att han var stockholmare och har alltid haft det svårt för just danska   


Back in Helsingborg känner vi av stressen och de åtaganden som det är dags att börja om på. Jobb, skola, träningar, scouter. Ja, you name it. Men nyårslöftena är så långt borta de bara går, och jag ska bara sikta på att göra detta till MITT år.

Kort och gott inlägg idag. Bjuder på en drös bilder ifrån härliga Sälen som avslutning!

Ha en fortsatt fin måndags kväll.

  

                               

 
 
Pillan

Pillan

11 januari 2016 12:37

Sälen är helt fantastiskt och jag längtar redan tillbaka :) Vi hade en del snö och backarna blev bättre för varje dag som gick, men vissa var isiga och det hatar jag. Då kan jag inte åka alls, haha...

http://www.pillllans.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards