lilagardiner

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2016

Bara en helt vanlig onsdag

Av Lisa - 5 oktober 2016 21:05


Att det var kanelbullensdag igår missade nog ingen. Kanelbullar här och där dök upp i olika flöden och jag kan väll inte påstå att jag var lika dålig på det heller. Måndags kväll slängde jag fram köksmaskinen och satte en deg. Stoffe var nog lyckligast i hela världen när jag kom och serverade honom en nybakt bulle från varje plåt jag tog ut. Han är en liten sockerråtta utan dess like, men det är kul att mina bakverk uppskattas ska jag väll tänka. Så två timmar senare hade ett fyrtiotal kanelbullar (exklusive de Stoffe åt) tryckts ner i olika påsar för att delvis frysas ner, men för att bjudas på våra jobb. De var godkända från både hans och mitt jobb, så då kunde jag allt ge mig en klapp på axeln. Till och med en extra klapp när jag inte åt någon själv. Ibland är självkontrollen under kritik, så jag hade kunnat trycka i mig ALLA bullar oavsett, men jag rörde inte en enda. Lukten var dock fruktansvärd för den gjorde bara så att fingrar ville komma nära en bulle, men icke. Disiplinen fick allt spela en viktig roll. Puuuh!


Annars så har oktober börjat med ett fantastiskt väder. Iallafall här i Helsingborg. Vindarna ilar något så fruktansvärt när man är ute, men solen är ett faktum. Till helgen ska vi nog ställa bort diverse sommarkläder och skor för att göra plats till stickade halsdukar, boots, höstjackor och en å en annan mössa. The time is here. Mysigt men kallt. 

Sen hade jag nog velat sova ikapp helgens förlorade timmar. Nattkörningen i lördags har kvar sina spår, men känner mig ändå helt okej. Det är nog den efterhängsla träningen som spökar med. MEN förkyldningen sitter ännu, så tanken är att ge veckan ut om inte annat. Sen blir det träning igen. Saknar att till gymmet för att svettas bort dagens frustration eller dela glädje med andra genom jobbiga stunder. Ja, träningsglädje finns det iallafall. Hoppas motivationen är desto större. Cross fingers. 

 

Nu tänkte jag avrunda kvällen för att tillbringa den i soffan med min bok som jag knappt kan lämna ifrån mig när jag läser. Tur de är helg snart så jag kan läsa ut den och börja på en ny. Det är så härligt att bokmalen i mig är tillbaka. I have missed it. 

Men ta hand om er, så hörs vi!

  

 
 
Evy

Evy

5 oktober 2016 21:43

Svar: Ja hösten ä härlig på sitt sätt verkligen! =)

http://nouw.com/mittlivommig

 
Evy

Evy

5 oktober 2016 21:52

Svar om brödbak: Hmm ok ja om min mage typ tål förbjöd asså det ä ju inte det att ja inte är allergisk elle så men min mage kan bli känslig kanske om ja skulle äta bröd med vissa frön eller nåt sånt. Hm ok blir det som en deg ihop då elle?! Det eller står det hur man ska baka ihop till sånt bröd då kanske?! :)

http://nouw.com/mittlivommig

 
natalia

natalia

5 oktober 2016 21:57

Så gott :D

http://nouw.com/nattis

 
Misstossequeen

Misstossequeen

5 oktober 2016 22:16

Nybakade kanelbullar är helt klart godast :D

Svar: Ja det är han :D <3 Ja det gör jag verkligen <3

http://misstossequeen.se

 
Days by Johanna

Days by Johanna

6 oktober 2016 20:07

Ja det var jätte trevligt fast vi bara var tre. Ja när man har barn blir det lite mer styrt, men vi försöker unna oss och göra saker båda två. Men ibland vill man vara hemma och bara mysa med sin familj!

http://nouw.com/daysbyjohanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Presentation


Lisa. 25 år. Sambo. Scout. Helsingborg. Skåne.Jobbar som transportplanerare. Läsa. Pyssla. Dansa. Baka. Vänner.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards