lilagardiner

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2016

Stoppa tiden

Av Lisa - 9 oktober 2016 18:52


Jag antar att det inte bara är jag som tycker tiden går alldeles för fort. Veckorna bara rinner iväg och helgerna försvinner på bara en blinkning. Det är galet, ofattbart och lite tråkigt. Den här veckan har vi iallafall haft tur med vädret. Solen har visat sin bästa sida, och kvällarna precis som på bilden har varit helt magiska. Då min förkyldning varit i sitt esse konstant hela veckan har träningen fått ligga på lä. Mina kära kollegor Annika och Tina har fått köra sina PW utan mig, men imorgon ska jag nog allt också hänga på. Jag känner mig fit for fight igen. Att ha haft träningen som sin hobby ett bra tag så är det jobbigt att den varje vecka blir hängandes efter. Så det är väll tur att vi kommer ut en stund på lunchrasterna. Bara den lilla stunden gör mycket. Jag ska boka in lite pass på gymmet i veckan med, så kanske motivationen kommer smygandes tillbaka. 


Annars har helgen varit väldigt lugn och rofylld. Gårdagen tog jag och Stoffe en promenad till Berga för att jag var shoppingsugen. Så därifrån kom vi med två par nya skor till mig.. Han har sagt det förut och sa det igen: Åker det in ett par nya skor, åker det ut minst två par. Denna gången så skickade jag ut en hel del kläder istället. Och iallafall ett par skor. Jag hoppas det var godkänt. Än så länge har han inte sagt något.    Så en lugn lördag kan man säga. Desto fartfylldare söndag. Vaknade runt halv elva och insåg att dagens middag var tvunget att sättas i stöt. Pulled pork stod på matsedeln och den tar ju sin lilla tid. Medans den stod där och gottade till sig i ugnen under dagen har vi fått tvättat, städat, tvättat fönster och rensat i klädkammaren. Min tanke har varit länge att få rensa i just klädkammaren men orken har inte riktigt funnit i sig, men nu blev det en stund och bättre än inget. Efteråt sa jag till Stoffe att det var perfekt att vi fick rensat lite, mer plats till nytt efter höstens Ullaredstripp. Stackarn bara suckade.. Haha. Han är inget big fan av Ullared men har man lovat så har man lovat. Perfekt tripp för att inhandla lite julklappar, kläder och lite smått & gott till hemmet. Man kan inte få för mycket av det   


Resterande söndagskväll tänkte jag ägna mig åt att skriva lite brev. Det är så kul att ha kommit in i den där brevvänner cirkeln igen och inte bara vara så fast i internet. Man blir ju så mycket gladare av sådan post i brevlådan än räkningar. Även ett sätt att slappna av på kvällarna och skriva av sig. Mysig stund, men framförallt en rofyllt att lära känna människor i ett brev. Lika spännande varje gång man får lite happymail. Kanske lite töntigt, men så roligt!


Ha en fortsatt fin söndag!

  

 

 
 
Evy

Evy

9 oktober 2016 19:45

Svar: Haha jupp det äre! ;)

http://nouw.com/mittlivommig

 
natalia

natalia

9 oktober 2016 19:50

Åh..har suttit och försökt komma på vartifrån smyckeskrinet är men kommer verkligen inte på! Säger till om jag kommer på :*

http://nouw.com/nattis

 
Misstossequeen

Misstossequeen

9 oktober 2016 20:57

Fina ni är :)

Svar: Kan erkänna att jag ej öppnat den än :( Ska göra det imorgon tänkte jag :) Detta är min första box så det är jätte spännande! :D

http://misstossequeen.se

 
Misstossequeen

Misstossequeen

9 oktober 2016 20:59

Svar: Ja man har ju lärt sig av sina såkallad misstag ju.. Tur i oturen.. Jag förstår hur du menar :) Tack för tipsen! :) <3
Jag är väldigt snäll, som du skriver: för snäll för mitt eget bästa i vissa fall! Tack <3 Jag har valt att sluta hjälpa människan! Och jag har sagt det till människan med :)

http://misstossequeen.se

 
Malin

Malin

9 oktober 2016 21:03

Ja veckorna bara swishar förbi just nu.. har också varit förkyld, snart två veckor!! Men tror jag ska försöka börja ta raska promenader från och med tisdag iallafall! Klättrar på väggarna här hemma 😂

http://nouw.com/malinranta

 
Days by Johanna

Days by Johanna

11 oktober 2016 20:18

Vänta då tills du får barn, då går tiden ännu fortare :)
Kul med ullared, men tror det är typiskt män och inte gilla ullared av ren principsak haha

http://nouw.com/daysbyjohanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Skapa flashcards