lilagardiner

Alla inlägg under september 2016

Av Lisa - 30 september 2016 20:15

Vem skulle tro att september blev en av de vackraste månaderna vi sett på väldigt länge? Att solen skulle bli en viktig källa till en påbörjad höst? Det är helt fantastiskt hur något så efterlängtat som sol kunnat göra höstens början så otrolig. Man kände nästan tro att sommaren var tillbaka, bara typ två månader för sent. Men ack vad välbehövligt det var. Så nu får vi hoppas att det håller i sig ett litet tag. Trots att regnet varit lite sisådär denna veckan, så har solen kompenserat det rätt bra. 

Jag känner mig rätt så redo för hösten. De mysiga kvällarna med tända ljus, en bok och ihopkrypen i soffan. Sämre kan det väll inte bli. 


Trots en tradig bloggtorka har energin slagit in sig igen. Välbehövligt att bara skriva något litet, att liksom visa världen att man är kvar i bloggträsket. Imorgon följer Oktober, och jag längtar. Hoppas hoppas det blir som september. 


Självklart följer mina helgbuketter i sig. Det är en magisk känsla att få hem snittblommor till helgen. Man blir så glad av färgerna, lukten och att bara se på buketten.. Fantastiskt helt enkelt! 


Så oktober, jag är redo!


 

Av Lisa - 20 september 2016 10:30

 

Tänk att hon på bilden, min alldeles älskade lillasyster fyller 20 år idag. Nu är hon inte så liten längre, men lillasyster kommer hon alltid att vara. Trots att vi inte växt upp hela livet tillsammans, utan blev mena om livet när hon var 10 år, så kommer jag se till att hon alltid kommer vara under mina vingar oavsett vad som händer. Man är ju inte storasyster bara för att liksom. Hennes leende tar alla med storm, henne vänlighet gör en knäsvag och hennes kärlek gör mig så stolt. 


Grattis älskade Ida på 20årsdagen. Älskar dig   

Av Lisa - 1 september 2016 09:00



  Hello september. Show me what you got   

Skapa flashcards