lilagardiner

Alla inlägg under februari 2016

Av Lisa - 29 februari 2016 21:13

   Vi vann en extra dag. Men sen då?   

Av Lisa - 14 februari 2016 15:50

   Han kan det där med att skämma bort mig. Det behövs inte mycket, utan det där lilla extra gör allt.

Precis som en bukett med rosor. Vackert, enkelt och kärleksfullt.

Ikväll lyxar vi till det med lammrostbiff, sötpotatis i ugn och LCHF-chokladmousse.

Jag älskar dig något oerhört älskade Stoffe   

Av Lisa - 11 februari 2016 21:40

Att VAB:ruari har tagit oss alla i ett järngrepp går nog inte att missta. Tur nog slipper vi just VABBA, dock hade jag önskat att Stoffe kunde VAFAT (Vård av flickvän   ) om inte annat. Febern har varit ett ihållande faktum för mig hela veckan. En tradig berg-och-dalbana utan någon ände. Plus en sittande huvudvärk som aldrig verka ge med sig trots sömn, värktabletter och lugn. Där av har träningen legat i lä de senaste veckorna vilket resluterar till att det kliar något så fenomenalt mycket i mina fingrar, i bena. Träningen är ju liksom A och O i min vardag, och den senaste tiden där lektionerna har ställts in en efter en så var träningen min räddning att dra sig tillbaka till. Nu preppar jag bara till att bli frisk. Har ställt in mitt sista PT-pass för många gånger. Hälsan ska vara number one oavsett så det är bara att tillfriskna.


Annars då? Jag vet inte riktigt om det här med att blogga är min grej längre. Har liksom tappat stinget. Jag har egentligen all tid i världen för att slänga in något inlägg då och då, men känns rätt meningslöst att skriva på tomma ord. Som nu till exempel. Dock är det många som uppskattar inläggen titt som tätt för att läsa hur jag har det, hur jag kämpar på och hur livet leker i Skåne. Och ja. Så sant som det är sagt så är det himla trevligt att dela med sig av det. Jag ska bara själv tycka om det. Tyvärr har nog mörkret, förkyldningar och den låga energin haft sin kraft i detta.

Helgen blir en omladdning. En energipåfyllning. Sovmorgon och en lugn helg tas emot med öppna armar.


Förra helgen spenderade vi Göteborg där jag trivs som bäst. Där är mitt hem. Även om Helsingborg är mitt nya hem så kommer Göteborg alltid finnas närmare hjärtat. Fredagen bjöds på kalas för lilla mammsen som fyllde år under veckan. Hennes två vänninor var på besök och åt middag. Ett tag skrattade vi så mycket att alla nästa ramlade av stolarna, fick andnöd och värk i magen. Ännu vet jag inte vad det roliga var. Jag har frågat Stoffe ett par gånger men förklaringen lyder mer att när en börjar skratta så följer sällskapet med. Jo tack, det insåg vi   

Lördagen började med dop ute på Källö-Knippla för kusinbarnet Alfred. Sådan mysig och go' gosse. Prästen var en riktig hippie sådan och lilla Alfred både spydde, hickade till och fes under cermonin. Man kan väl säga att han var en bra underhållare om inte annat. Tårarna höll han borta och det ända som fanns där var hans vackra leende. Gulle pojken! Det var en skön känsla att tillbringa ett par timmar med släkten. Behövligt och glädjande.

På kvällen blev det pizzakväll hos Anna och Nicklas med Sandra. Melodifestiveln gick av stapeln och det var nog det sämsta jag någonsin hört på ett tag. Så inga mer kommentarer på det!   

Innan vi rullade hemåt så blev det lunchstund hos pappsen och A-B. Man kan väl säga att helgen gick i familjens tecken. Hallelujah!


Och denna veckan ska vi inte prata om. Den började bra kan jag iallafall säga. Men sen blev jag sjuk. Idag borde jag varit hemma också, men envis som man är så fick jag allt dra mig till skolan. Tur det då det stundar tenta snart.. Helgen får bjuda på en hel del pluggande. Dock inte på söndag då det är alla hjärtans dag. Kommer inte bli lika storslaget som förra året utan mer en dag i kärlekens tecken tillsammans och en god måltid. Bara det är guldvärt.


Nu ska jag sluta babbla på. Sängen kallar. En liten sovmorgon nalkas imorgon. Yeeay!

Sweet dreams   



Bjuder på en bild på det dopkort jag gjorde till förra helgens dop. Kan inget annat än att säga att jag blev riktigt nöjd med det    Tur känslan för det finns kvar ibland.   

Av Lisa - 8 februari 2016 19:58

 

Det är farligt att internetshoppa. Men dessa godingarna kunde jag inte riktigt motstå. Så himla fina. Kommer bli favoriter till våren. Under 700:-, vilket är väldans billigt för att vara Nike   

Av Lisa - 4 februari 2016 21:04

Man måste sätta små, små mål inför komma skal. Examen kommer sakta men säkert närmare och iår vill jag ha något som speglar fram min goda sida. Kläder är inte allt, men denna gången så är det början på något nytt samtidigt som man avslutar något varmt.

Har kärat ner mig totalt i denna fantastiska Pernilla Wahlgren klänningen. Dock kostar den efter det också, men jag sucktar djupt efter den. Hiss eller diss?   


 

Av Lisa - 3 februari 2016 21:23

Februari har anlänt med bravur. Ny månad med nya tag och en större glimt i den mörka tunneln. Då förra veckans frustration där vi var hemma i stort sett hela veckan kändes av när skolan var igång igen i måndags. Det började om inte annat bra. Lektionen gick vägen. Men sen gick det utför igen igår. Konsulten vi skulle ha hade fått ryggskott på morgonen och när vi satt i klassrummet på skolan så kom våran ordinarie transportlärare in och meddelade denna tråkiga nyhet. Tunga suckar spred sig i rummet, vårat pågående grupparbete kunde göras klart och vi fortsatte med ett annat ämne vid 13. Dagen rullade på, segt men okej. På något konstigt sätt så hade jag en dröm om att våran transportlärare (han som vabade förra veckan) skulle meddela inställd lektion idag. När klockan väl ringde imorse så hade jag rätt. Lektionen var inställd för att han fick vaba igen. Då gick jag i taket! Inte bara jag skulle jag kunna tänka mig.. Tentorna kommer bara närmare och närmare, och förra veckan hade jag gärna pluggat till dom. MEN.. jag vet inte VAD jag ska plugga på. Vad jag ska göra. Det finns inga uppgifter att gå igenom för att de vi har gjort har vi ännu inte gått igenom i skolan, och om svaret var rätt fick reda på igår. Så ja, en hel vecka slösades bort på ingenting. Samma sak kändes idag. Vad ska vi plugga på? Det finns inga direktiv, instruktioner, riktiga planer eller någon motivation. Det är inte gratis att gå i skolan.


Frustration fick jag ut genom att köra ett Bodypump pass på Filborna med Ina imorse. När ändå dagen var förstörd så kunde vi lika gärna göra klart träningen för dagen. Så ett riktigt jobbigt pass gjordes och som avslutning sprang vi en stund på löpbandet. Jag gästtränar lite på Filborna ett tag. Fick ett prova-på-kort för 6 gånger då både Ina och Jennie tränar där så varför inte prova på något nytt? Dock är detta gymmet alldeles för stort för mig. Nästintill dagligen fulla pass och själva gymmet svämmar över av människor vissa tider på dagen. Jag håller mig till SATS vid oss ett tag till tror jag. Nära och bra.   

Annars har dagen inte tillbringats på något vettigt sätt. Bakade lite knäckebröd, slog in presenter inför helgen då det nalkas Göteborgbesök med födelsedagskalas och dop, och så har soffan varit min trygghetszon. (Mer om det en annan dag!)


Ja, vi rundar av lite kort nu. Sängen kallar.

Men först vill jag bara önska min kära mamma grattis på födelsedagen. Jag vet att Göteborgarna tar hand om dig på bästa sätt på din dag. Vi ses på fredag!   


Ha det fint!

  

 

Presentation


Lisa. 25 år. Sambo. Scout. Helsingborg. Skåne.Jobbar som transportplanerare. Läsa. Pyssla. Dansa. Baka. Vänner.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards