lilagardiner

Alla inlägg den 22 januari 2016

Av Lisa - 22 januari 2016 21:54

Och det är precis vad jag ska göra. För det är ett perfekt tillfälle att göra det. Hur som helst så skrevs den ångestfyllda tentan i onsdags. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta dagen innan, för jag hade inte pluggat lika mycket som jag brukar. Men på kvällskvisten satt jag med Stoffe ett par timmar och gick igenom allt. Förklarade, utvecklade och frågade tills ögonen gick i kors på oss båda. Där kände jag att det kommer gå bra. Eller? I måndags när det nalkades sovmorgon så hoppade vi den Jag, Ina och Jennie träffades för frukost på Espresso House i stan och gick igenom inför tentan. Tankarna snurrade, frågorna var många men lugnet började sakta men säkert infinna sig. Ångesten kommer alltid sitta kvar. Framförallt inför varje tenta. Men eftersom dagarna bara försvann så kom den dära dagen då det var dags att skriva tenta. Jag har aldrig suttit så länge på en tenta. Mellan 08.30-12.30 var det konstant fokus. Jag hann med en toapaus annars så flög tiden iväg. När den väl var inlämnad så befann sig tankarna överallt men inte på jorden iallafall. Den var egentligen inte så svår, frågorna var alldeles för många men allt fick sig ett svar. Så när jag väl kom hem total däckade jag i soffan. Helt slut. Jag var sugen på att träna, men jag orkade inte kravla mig upp. Soffan blev helt enkelt min vän resten av dagen.


Efter tentan följde två lediga dagar. För mig har det blivit två lata dagar. Torsdagen bjöds på morgonpass på gymmet, följt av ett läkarbesök på vårdcentralen. Tanken har slagit mig länge, och jag fick äntligen tummen ur. Tröttheten har varit som ett hängande besvär i flera veckor, så jag kände att det var inte mer än rätt att boka in ett litet läkarbesök som resulterade i blodprov och kolla pulsen. Vi antog att det bara var lite vitaminbrister, men läkaren skulle återkomma. Det var inte mer än rätt, så check på det!

Då solen varit på besök i Helsingborg så passade jag på och ta en liten omväg hem för att njuta av solen, snön som knastrade under fötterna, fåglarna som kvittrade och den friska luften. Det är helt magiskt vinterlandskap det bjuds på. Man blir nästan lite lyrisk utav det.    

Sån tur var så höll det i sig även idag. Först ett Zumbapass på Filborna, där jag fått ett gästkort för 6 gånger, så blev det allt en härlig promenad i Pålsjöskog. Där var det fantastiskt. Fridfullt, vackert.. Alldels häpnadsväckande.


Och till resultat av hela kontentan så har vi en väldigt snabb lärare som rättade tentorna. And guess what!? Hon blev godkänd! Det var som om hela världens tyngd bara försvann från mina axlar. Och fram kom stoltheten. Den som egentligen ska vara där hela tiden. Men jag blev godkänd och jag kände, eller jag känner mig så nöjd. Stolt. Fantastisk. Stoffe säger många gånger, eller hela tiden att jag kan mer än vad jag tror. Borde sluta tveka för resultaten ger motivation. Så nu kan jag bortsta bort all ångest över detta, ladda om och se till att fixa de sista tentorna innan praktiken börjar i mitten på mars. Om jag inte minns fel så sägs det att det är ungefär 3 stycken kvar och det ska väll vara piece of cake? Nu kör vi. Ända in i mål!


Nu ska jag avrunda med lite härliga vinterbilder denna fredag. Och en bild på fredagsfikat jag fixade igår till Stoffes jobb Choklad & apelsinmuffins toppat med kokos. Ett väl godkänt betyg kom han med och de undrade när det blev kakor igen. Haha.

Helgen är här och imorgon ska jag få sovmorgon. Hallelujah!

Ha det gött!

  

         


Ovido - Quiz & Flashcards