lilagardiner

Alla inlägg den 12 januari 2016

Av Lisa - 12 januari 2016 20:36

Sen i torsdag har jag i stort sett bott med en liten 5-åring. Ni vet när killar blir sjuka så blir dom riktigt #manssjuka. Sådär klena och irriterande som just bara dom kan bli när dom har åkt på en liten förkyldning. Men okej, jag har tyckt lite synd om honom. Framförallt igår. Dock är han nog piggare än vanligt idag då han pratar för glatta livet och spelar data samtidigt. Lite multitasking. Så då kan jag nog släppa omtänksamheten lite för jag tror dock han är frisk nu. Tur som haver har jag inte varit någon passuppare på honom, för han har som många andra två ben och så länge han kunde gå så får man lösa det mesta själv. Hemsk jag lät nu, men så farligt är det inte Jag lovar. Jag har tagit hand om honom också.     


För tillfället har vi gått in i en sådan där härlig tentaperiod igen. I wish it was over.. Huvudet snurrar som aldrig förr. Fokuseringen ligger på ALLT annat än det jag ska fokusera på. Jag får ingen ro i kroppen varken i skolan eller hemma för att kunna slappna av och starta upp. Det hade varit trevligt med fler timmar på dygnet, då kanske de skulle kunna komma fram lite mer fokusering. Tentagenomgången skedde under dagen idag i skolan och nu är det självstudier på det fram till onsdag nästa vecka. Samtidigt i skolan börjar nu ett nytt "kapitel" i kursen. Jag tänker på alla de lediga dagarna vi hade innan jul, varför la man inte in den nya kursen då? Frågan går tyvärr inte att svara på, men kommer definitivt att tas upp i kursutvärderingen när kursen är avslutad.

Så nu hade jag tänkt att gå in i tentabubbla. Samla mod och kraft, energi till att klara denna tentan. Den ligger verkligen och skaver i varenda liten nerv i hela kroppen för nu är jag riktigt nervös. Värre än i höstas. Men det gick ju bra, så varför ska inte denna gå bra? Jag måste nog lära mig hantera detta på ett bättre sätt och sluta tvivla. Det går att göra om och göra rätt ifall man misslyckas första gången. Visst, självklart kan man det. Men hur många klarar av den pressen? Igen? Nu ska jag absolut inte tänka så. Det blir bra. Jag vill att det ska bli bra!   


Turligt nog har jag träningen som ligger som handen i handsken. SATS har fått in lite fler pass, men även nya pass och de jag testat än så länge av dom nya var så roliga. En dansklass och en 21 minuters klass med styrka, kondition och smidighet. Ska nog ligga i och få upp konditionen bra genom dom passen. Hade varit roligt att se förändring i framförallt konditionsbiten. Jag är faktiskt lite sugen på att springa Springtime på 5 km i vår. Men så himla tråkigt att bara springa. Ibland lite roligare att ha sällskap. Kanske få se till att be lite extra för få till sällskapet. En påse bullar på köpet. Är du sugen då?   


Nu ska jag nog försöka få lite stabilitet i pluggandet innan sängen kallar. Lillördag imorgon, och snart nalkas helg. Igen. Behöver jag säga att jag längtar? Höhö.

Ha en trevlig tisdags kväll!

  

Min älskade lilla sjukling     


Denna fina #personligalmanacka damp ner i brevlådan igår. Personlig jovisst. En almanacka både designad fram & baksida av mig, och även inuti. Väldigt rolig grej. Så framsidan blev en bild från Japan där papperstranorna var något fantastiskt, och baksidan blev en bild på mig och Stoffe från Japan där med. Framför ett tempel. Min favorit bild     



Ovido - Quiz & Flashcards