lilagardiner

Alla inlägg under oktober 2016

Av Lisa - 29 oktober 2016 22:00


Jag tror, eller jag vet att årets säsong av 'Så mycket bättre' kommer bli en dundersuccé. Det kommer inte bara var glädje och lycka, utan även sorg då en av deltagarna gick bort i somras.

Dagens program kunde jag faktiskt själv inte hålla tillbaka tårarna på. 

Men favoriten än så länge är nog denna fantastiska låten Jill Johnson framför.

Alltså vilken pipa hon har. Helt magiskt. 

Av Lisa - 9 oktober 2016 18:52


Jag antar att det inte bara är jag som tycker tiden går alldeles för fort. Veckorna bara rinner iväg och helgerna försvinner på bara en blinkning. Det är galet, ofattbart och lite tråkigt. Den här veckan har vi iallafall haft tur med vädret. Solen har visat sin bästa sida, och kvällarna precis som på bilden har varit helt magiska. Då min förkyldning varit i sitt esse konstant hela veckan har träningen fått ligga på lä. Mina kära kollegor Annika och Tina har fått köra sina PW utan mig, men imorgon ska jag nog allt också hänga på. Jag känner mig fit for fight igen. Att ha haft träningen som sin hobby ett bra tag så är det jobbigt att den varje vecka blir hängandes efter. Så det är väll tur att vi kommer ut en stund på lunchrasterna. Bara den lilla stunden gör mycket. Jag ska boka in lite pass på gymmet i veckan med, så kanske motivationen kommer smygandes tillbaka. 


Annars har helgen varit väldigt lugn och rofylld. Gårdagen tog jag och Stoffe en promenad till Berga för att jag var shoppingsugen. Så därifrån kom vi med två par nya skor till mig.. Han har sagt det förut och sa det igen: Åker det in ett par nya skor, åker det ut minst två par. Denna gången så skickade jag ut en hel del kläder istället. Och iallafall ett par skor. Jag hoppas det var godkänt. Än så länge har han inte sagt något.    Så en lugn lördag kan man säga. Desto fartfylldare söndag. Vaknade runt halv elva och insåg att dagens middag var tvunget att sättas i stöt. Pulled pork stod på matsedeln och den tar ju sin lilla tid. Medans den stod där och gottade till sig i ugnen under dagen har vi fått tvättat, städat, tvättat fönster och rensat i klädkammaren. Min tanke har varit länge att få rensa i just klädkammaren men orken har inte riktigt funnit i sig, men nu blev det en stund och bättre än inget. Efteråt sa jag till Stoffe att det var perfekt att vi fick rensat lite, mer plats till nytt efter höstens Ullaredstripp. Stackarn bara suckade.. Haha. Han är inget big fan av Ullared men har man lovat så har man lovat. Perfekt tripp för att inhandla lite julklappar, kläder och lite smått & gott till hemmet. Man kan inte få för mycket av det   


Resterande söndagskväll tänkte jag ägna mig åt att skriva lite brev. Det är så kul att ha kommit in i den där brevvänner cirkeln igen och inte bara vara så fast i internet. Man blir ju så mycket gladare av sådan post i brevlådan än räkningar. Även ett sätt att slappna av på kvällarna och skriva av sig. Mysig stund, men framförallt en rofyllt att lära känna människor i ett brev. Lika spännande varje gång man får lite happymail. Kanske lite töntigt, men så roligt!


Ha en fortsatt fin söndag!

  

 

Av Lisa - 5 oktober 2016 21:05


Att det var kanelbullensdag igår missade nog ingen. Kanelbullar här och där dök upp i olika flöden och jag kan väll inte påstå att jag var lika dålig på det heller. Måndags kväll slängde jag fram köksmaskinen och satte en deg. Stoffe var nog lyckligast i hela världen när jag kom och serverade honom en nybakt bulle från varje plåt jag tog ut. Han är en liten sockerråtta utan dess like, men det är kul att mina bakverk uppskattas ska jag väll tänka. Så två timmar senare hade ett fyrtiotal kanelbullar (exklusive de Stoffe åt) tryckts ner i olika påsar för att delvis frysas ner, men för att bjudas på våra jobb. De var godkända från både hans och mitt jobb, så då kunde jag allt ge mig en klapp på axeln. Till och med en extra klapp när jag inte åt någon själv. Ibland är självkontrollen under kritik, så jag hade kunnat trycka i mig ALLA bullar oavsett, men jag rörde inte en enda. Lukten var dock fruktansvärd för den gjorde bara så att fingrar ville komma nära en bulle, men icke. Disiplinen fick allt spela en viktig roll. Puuuh!


Annars så har oktober börjat med ett fantastiskt väder. Iallafall här i Helsingborg. Vindarna ilar något så fruktansvärt när man är ute, men solen är ett faktum. Till helgen ska vi nog ställa bort diverse sommarkläder och skor för att göra plats till stickade halsdukar, boots, höstjackor och en å en annan mössa. The time is here. Mysigt men kallt. 

Sen hade jag nog velat sova ikapp helgens förlorade timmar. Nattkörningen i lördags har kvar sina spår, men känner mig ändå helt okej. Det är nog den efterhängsla träningen som spökar med. MEN förkyldningen sitter ännu, så tanken är att ge veckan ut om inte annat. Sen blir det träning igen. Saknar att till gymmet för att svettas bort dagens frustration eller dela glädje med andra genom jobbiga stunder. Ja, träningsglädje finns det iallafall. Hoppas motivationen är desto större. Cross fingers. 

 

Nu tänkte jag avrunda kvällen för att tillbringa den i soffan med min bok som jag knappt kan lämna ifrån mig när jag läser. Tur de är helg snart så jag kan läsa ut den och börja på en ny. Det är så härligt att bokmalen i mig är tillbaka. I have missed it. 

Men ta hand om er, så hörs vi!

  

Av Lisa - 1 oktober 2016 22:01

Dagen började grå, men sen sprack himlen upp en stund och solens strålar kunde visa sig om inte annat ett par timmar. Efter att ha lagt en fantastisk september månad bakom sig så är oktober mer än välkommen. Det är inte bara höstdags utan en månad där jag och Stoffe ska upp till Göteborg på weekend. I 25-års present fick jag nämligen en weekend och Volbeat konsert i Göteborg utav honom. Galet att han valde just Göteborg, han känner mig nog allt för väl vid det här laget. Dock tackar jag inte nej till att åka norrut och hemåt för att spendera lite egentid med honom, men även att se Volbeat. Vem skulle tro att jag får tre år sedan skulle gå på dansk rockbandskonsert? Haha. Inte jag iallafall. Det ska bli så himla roligt om inte annat. Vi väntar bara in vilket hotell det blir. Gothia Towers är högprioreterat så vi får se om vi hamnar där. Helst så långt upp det bara går så jag får njuta lite extra av Götelaborg från ovan. 


Början av oktober har börjat lugnt. Vi var en tur ute på Väla och Ikea då det behövdes lite ramar till de nya posters som ska upp i vardagsrummet, och Stoffe fick tag på ett Lundhagsbyxor på XXL Sport & Vildmark. Sen körde vi kosan hem igen. Lönehelg på Väla är aldrig roligt. Fruktansvärt mycket människor som inte visar någon som helst hänsyn utan bara går på en som om de är störst, bäst och vackrast. Nej tack, jag stannar nog gärna hellre hemma för att slippa sådant. Tråkigt men sant. Tacka gudarna för nätshopping! Inga köer, inga idioter utan man kan sitta där i lugn och ro. Dyrt men rätt så trevligt.   


Annars har det inte hänt så mycket mer idag. Jag försöker mer eller mindre att hålla mig vaken i minst 4 timmar till då jag blev taxi för en arbetskamrat och hans sambo som är i Ängelholm på någon mässa. Tidigast 02:00 var det slut, så har jag otur vill de inte hem förän någon gång efter det. Har inte bestämt mig än om jag ska sova ett par timmar innan dess, eller försöker hålla mig vaken. Får väl se hur det blir. Hade gärna slaggat redan nu.. Tur det är söndag imorgon och planerna är zero. Så kan tänka mig att vi sover väldigt läääääääääääääänge imorgon. Stoffe håller sig vaken via datorn och spelandet. Jag slipper gärna datorn under helgerna då det är de enda jag sitter med under dagarna på jobb.   


Nej men jag avrundar nu och ska se om jag kan sysselsätta mig med något. Vika tvätt kanske? Försöka läsa en bok? Kolla klart på Polisskolan? Grannen under oss har inflyttningsfest så man kan väl säga att det inte är så speciellt tyst i svalen. Det ekar mellan väggarna och med tanke på det kan jag nog hålla mig vaken. Kanske festa med också?    Haha. 


Trevlig fortsatt lördagskväll!

  

 

Ovido - Quiz & Flashcards