lilagardiner

Alla inlägg under april 2014

Av Lisa - 30 april 2014 15:44

Ja. Då var det officiellt helg igen. Långhelg. Och jag sitter på tåget ner till Helsingborg och pojkvännen. Skönt. Känns som om det var flera veckor sen vi sågs senast men det är bara 1, 5 vecka sen sist. Nu längtar jag.
Helgen är inte så fullplanerad som påskhelgen var. Det blir nog rätt lugnt. Mina knän är svullna som bollar och värker som sjutton. Jag ska ta det lugnt iaf. Men vad gör det? Tiden spenderas ju ändå med pojkvännen. <3
Ännu mer tid blir de när jag flyttar ner i augusti. Det börjar närma sig. Livet känns rätt bra faktiskt. Ska inte klaga :)

Jag hann köpa kaffe innan tåget gick. Så nu tänkte jag äntligen läsa klart boken jag har haft under pågående projekt ett antal veckor. Det lär jag hinna innan jag är framme så jag börja på en ny ;)
Bjuder på min kaffe och today im wearing bild. Enjoy!

Tjoflöjt!

Av Lisa - 27 april 2014 22:42

Som jag har berättat tidigare så blir det även ett äventyr i Norge denna sommaren också. Men inte på samma sätt. Den 16 juni bär det av tillsammans med 14 deltagande scouter å 4 ledare till Norge för att uppleva Upptäcktsfärd Norden. Jag är alltså ledare och kommer att leda arrangemanget. Jag ser framemot det väldigt mycket. Framförallt efter denna helgen då vi hade våran förträff.
Visst var de lite smånervöst med tanke på att vi aldrig hade träffat deltagarna förut. Men det släppt rätt så snabbt. Å det även för dom. Så fort de anlände till stugan så slöt alla ihop tillsammans vilket var en lättande tanke. Både för dom och oss. Helgen var väldigt smärtfri. Fantastiskt trevligt och roligt. Vi kommer ha det riktigt bra i Norge. Det kan jag lova.
Det tråkiga under våran planerande tid är att vi har haft ledaravhopp två gånger. Men nu känns det att vi är på gång igen. En ledare till, sen är vi kompletta och redo för Norge!

Ett glatt gäng lämnade Göteborg strax efter lunch idag. Å dagarna är nu under nedräkning. Om cirka sju veckor så ses vi igen. It's going to be awsome!

Av Lisa - 22 april 2014 22:33

Så. Första dagen efter en långhelg har gått till sitt slut. Det märks att man varit iväg ett tag. Jag känner mig segare än tuggummi på jobbet. Men det ska nog bli ändring snart. Eller? Om en vecka så är de ju långhelg igen. Jag ska inte klaga. Klämdagar är väldigt sköna att semestra lite på.

Det hann med en hel del under påskledigheten. Allt från paddling och husbygge till Helsingör tripp och bullbakande. Självklart fick jag påskpyntat lite hos Stoffe. :) En fantastisk fin ledighet. Och som sagt. Det är tur att det snart är dags igen! Hihi.
Ett axplock av bilder över vad helgen erbjöd.


Nu är nog tanken att jag borde sova lite. Imorgon blir en lång dag. Firande av St.Georg med Scouterna på kvällen. Men först en mysstund med Alvina. Igen. <3

Godnatt!

Av Lisa - 16 april 2014 15:58

Sådärja. Onsdag. Och nu är jag långledig. Ända fram till måndag. Satans sköna vad underbart! Sömnen har varit kaos i ett par dagar, så nu blir det lugnt ett tag iaf. Lovely.
Jag såg till att gå från jobbet vid ett idag. Det blev en kort men väldigt mysig lunch med Alvina innan jag åker ner till Helsingborg. Vi hinner inte träffas så ofta, men när de väl finns en liten stund över så tar vi den. Och precis så blev det idag. Jag är nöjd. Alltid lika trevligt. Även om det går flera veckor mellan träffarna så blir varje gång vi ses lika bra. Finns alltid något att prata om. Fantastisk vän att bolla allt mellan himmel å jord. Och jag måste vara väldigt snäll när jag även får ett tredje påskägg. Tack finaste Alvina. <3

Jo. Tre ägg tänker ni. Det blev ett från mammsen igår med tanke på att jag inte är hemma över påsk. Dock fick det ägget stanna hemma. Jag lär bli tillräckligt sockerkickad i helgen. Å sen så fanns det ett litet ägg under mina arbetskläder på jobbet. Hoppsan. Kändes nästan som julafton. Hihi. Annette vet hur man smikrar folk. Öppnade precis det. Och ja. Annette is the best. I love you! Bilden säger allt <3 (Jag hoppas på miljonen förstås. Då blir det fest Annette!)

Om cirka 1, 5h är jag framme i Helsingborg där pojkvännen väntar. Jag hoppas med mitt påskägg i famnen ;) haha. Imorse sa han dock att han gömt de någonstans i hans lägenhet. Oturligt för honom så är jag ju själv hemma imon när han är i skolan, så det ägget lär inte vara gömt länge till. Hihi. Nää. Så elak ska jag inte vara. Jag får vara snäll å vänta tills på lördag helt enkelt.

Skönt med långsemester. Framförallt med pojkvännen. :) så här ska det tas igen kvalitetstid! Har ju längtat som en tok efter honom sen han åkte hem i söndags. Och det är tre dagar sen. Det blir ofta så när man är kär. Underbart <3

Nu tänkte jag ta å läsa lite i min bok. Så tiden går lite fortare.

Tjoflöjt!

Av Lisa - 13 april 2014 23:48

Söndagar är alltid en sån dag som är seg å när kvällen väl kommer så är det närmast omöjligt att somna. Ikväll undrar jag nästan om John Blund har tagit påsklov han med. För hos mig är han inte. Isåfall skulle jag sovit för längesen vid det här laget. Men icke.

Imorgon börjar påsklovsveckan. 350 mindre elever att servera. Å jag tar ner ett par växlar. Det ska bli riktigt skönt. Jag tror Annette å Albin får sköta matlagningen så går jag å städar där man kan passa på när det nu finns tid. Visst finns det tid när hela skolan är där, men det lär la bli efter arbetstid. Och där stannar jag inte efter tre om det inte är ett måste. Hade jag fått betalt så hade det inte varit någon big deal ;)

Veckan blir iaf en härlig kortvecka. Måndag å tisdag med ordinarie arbetstid. På onsdag kompar jag vid ett för att mysa lite med Alvina innan tåget ner mot Helsingborg å Stoffe går. Påskhelgen spenderas alltså i Skåneland. Vädret ser lovande ut så de lär bli ett antal utflykter med både kanot, Danmarkstur å husbygge. :)

Näää. Jag ska nog försöka sova nu. Annars blir det en seg dag imorgon. Om inte det så blir de framförallt en trött säl plaskande i bassängen på Valhalla efter jobbet!

Tjoflöjt!

Presentation


Lisa. 25 år. Sambo. Scout. Helsingborg. Skåne.Jobbar som transportplanerare. Läsa. Pyssla. Dansa. Baka. Vänner.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards