lilagardiner

Direktlänk till inlägg 30 september 2016

Fantastiska september, det har varit en ära att träffa dig

Av Lisa - 30 september 2016 20:15

Vem skulle tro att september blev en av de vackraste månaderna vi sett på väldigt länge? Att solen skulle bli en viktig källa till en påbörjad höst? Det är helt fantastiskt hur något så efterlängtat som sol kunnat göra höstens början så otrolig. Man kände nästan tro att sommaren var tillbaka, bara typ två månader för sent. Men ack vad välbehövligt det var. Så nu får vi hoppas att det håller i sig ett litet tag. Trots att regnet varit lite sisådär denna veckan, så har solen kompenserat det rätt bra. 

Jag känner mig rätt så redo för hösten. De mysiga kvällarna med tända ljus, en bok och ihopkrypen i soffan. Sämre kan det väll inte bli. 


Trots en tradig bloggtorka har energin slagit in sig igen. Välbehövligt att bara skriva något litet, att liksom visa världen att man är kvar i bloggträsket. Imorgon följer Oktober, och jag längtar. Hoppas hoppas det blir som september. 


Självklart följer mina helgbuketter i sig. Det är en magisk känsla att få hem snittblommor till helgen. Man blir så glad av färgerna, lukten och att bara se på buketten.. Fantastiskt helt enkelt! 


Så oktober, jag är redo!


 

 
 
Misstossequeen

Misstossequeen

1 oktober 2016 11:49

Tack för din anmälan till min och Emma-Matildas bloggmiddag i April 2017 :)

http://Misstossequeen.se

 
Misstossequeen

Misstossequeen

1 oktober 2016 13:10

Svar: Jätte roligt att du har anmält dig till vår bloggmiddag :)

http://Misstossequeen.se

 
Days by Johanna

Days by Johanna

1 oktober 2016 17:06

Ja september var underbart!

http://nouw.com/daysbyjohanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards