lilagardiner

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2016

Hello October

Av Lisa - 1 oktober 2016 22:01

Dagen började grå, men sen sprack himlen upp en stund och solens strålar kunde visa sig om inte annat ett par timmar. Efter att ha lagt en fantastisk september månad bakom sig så är oktober mer än välkommen. Det är inte bara höstdags utan en månad där jag och Stoffe ska upp till Göteborg på weekend. I 25-års present fick jag nämligen en weekend och Volbeat konsert i Göteborg utav honom. Galet att han valde just Göteborg, han känner mig nog allt för väl vid det här laget. Dock tackar jag inte nej till att åka norrut och hemåt för att spendera lite egentid med honom, men även att se Volbeat. Vem skulle tro att jag får tre år sedan skulle gå på dansk rockbandskonsert? Haha. Inte jag iallafall. Det ska bli så himla roligt om inte annat. Vi väntar bara in vilket hotell det blir. Gothia Towers är högprioreterat så vi får se om vi hamnar där. Helst så långt upp det bara går så jag får njuta lite extra av Götelaborg från ovan. 


Början av oktober har börjat lugnt. Vi var en tur ute på Väla och Ikea då det behövdes lite ramar till de nya posters som ska upp i vardagsrummet, och Stoffe fick tag på ett Lundhagsbyxor på XXL Sport & Vildmark. Sen körde vi kosan hem igen. Lönehelg på Väla är aldrig roligt. Fruktansvärt mycket människor som inte visar någon som helst hänsyn utan bara går på en som om de är störst, bäst och vackrast. Nej tack, jag stannar nog gärna hellre hemma för att slippa sådant. Tråkigt men sant. Tacka gudarna för nätshopping! Inga köer, inga idioter utan man kan sitta där i lugn och ro. Dyrt men rätt så trevligt.   


Annars har det inte hänt så mycket mer idag. Jag försöker mer eller mindre att hålla mig vaken i minst 4 timmar till då jag blev taxi för en arbetskamrat och hans sambo som är i Ängelholm på någon mässa. Tidigast 02:00 var det slut, så har jag otur vill de inte hem förän någon gång efter det. Har inte bestämt mig än om jag ska sova ett par timmar innan dess, eller försöker hålla mig vaken. Får väl se hur det blir. Hade gärna slaggat redan nu.. Tur det är söndag imorgon och planerna är zero. Så kan tänka mig att vi sover väldigt läääääääääääääänge imorgon. Stoffe håller sig vaken via datorn och spelandet. Jag slipper gärna datorn under helgerna då det är de enda jag sitter med under dagarna på jobb.   


Nej men jag avrundar nu och ska se om jag kan sysselsätta mig med något. Vika tvätt kanske? Försöka läsa en bok? Kolla klart på Polisskolan? Grannen under oss har inflyttningsfest så man kan väl säga att det inte är så speciellt tyst i svalen. Det ekar mellan väggarna och med tanke på det kan jag nog hålla mig vaken. Kanske festa med också?    Haha. 


Trevlig fortsatt lördagskväll!

  

 

 
 
Evy

Evy

1 oktober 2016 22:44

Klart att ja gjorde ett bra val av sådan grej ;) *tummen upp* heh.. Ja man får se framöver va ja fixa ihop i den där så småning om. :)

http://nouw.com/mittlivommig

 
Misstossequeen

Misstossequeen

2 oktober 2016 00:15

Det har varit underbart väder idag :D

Svar: Tack! :) Ja det gör ju det! :) Men åh tack snälla! :) Jag försöker mitt bästa, jag tycker det är så kul! :D

http://Misstossequeen.se

 
Days by Johanna

Days by Johanna

4 oktober 2016 13:01

Blev det någon sömn innan hämtningen? :)

Nej ut och shoppa precis när lönen kommit är sällan kul, speciellt inte när folk inte visa hänsyn :(

http://nouw.com/daysbyjohanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards