lilagardiner

Alla inlägg den 8 januari 2016

Av Lisa - 8 januari 2016 20:46

Skolan blev en riktig mjukstart när det endast blev lektion igår. Dock hade jag kunnat stanna hemma då den egentligen inte gav mig någonting. Men jag behöver släpa upp mig själv ur soffan, så det var väl skönt att träffa människor om inte annat. Imorse meddelade våran lärare att han var tvungen att vara hemma och VAB:a så det var bara att slänga av sig kläderna igen, sätta på sig joggingklädseln och dimpa ner i soffan. Den soffan är farlig. Jag behöver nog, men bara kanske, komma igång på riktigt med lite rutiner så den bara får ett besök på kvällskvisten. Nu de senaste har den i stort sett varit min bästa vän. MEN jag har iallafall rest mig upp för att gå och träna. Boya!   


Och på tal om träning. Tacka gudarna för att jag slapp nyprslöftena. Att träna för mig ska vara roligt, trivsamt men även otroligt jobbigt. Man ska liksom känna av musklerna, träningsvärken och låta svetten lacka. Mängden människor har ökat radikalt på gymmet och ibland får man stå i kö för att få en maskin. Passen är fullbokade så det gäller att vara ute i god tid om man vill ha något bra pass. Men just idag blev jag lite full i skratt. Jag testade ett nytt relase pass som heter 21 minutes body. Väldigt roligt, jobbigt och jag kommer lätt fortsätta. Nästan ALLA i salen var nya medlemmar. Eller kanske bara grävt ut gymkortet från garaget sen ett tags lathet. Men man såg så stor skillnad på oss "van tränare" till "beach 2016" människorna. Som vanligt så kommer detta bara hålla i sig max en månad, kanske två om man har tur. Sen så blir det mindre folk på gymmet igen, jag slipper ha människor framför i salen med hål i brallorna, eller illaluktande svettröja med goa lökringar.

Jag själv har ställt in mig på att det är bättre att göra träningen till en slags livsstil, hobby, än något månadsvis. Det är roligt, det ska vara roligt, jag vill ha roligt. Så tuta och kör. Det känns så mycket bättre efteråt!   


Nu nalkas det helg och den är väldigt obokad. Väldigt skönt om jag får säga det själv. Så det blir nog morgonträning, ett besök på XXL för att införskaffa nya träningsskor och träningsbyxor när dom ger oss SATS medlemmar 20%, och på söndag blir det middag hos Stoffes farmor. Mycket mer än detta händer nog inte. Jag började en rolig bok idag som jag kommer läsa med nöje. Oavsett minimal planering så blir det nog en trevlig helg!


Ha en fortsatt fin fredag och god helg!

  

Och ja, snön är kommen till oss i Helsingborg med. Men tyvärr har det blivit plusgrader så den blir nog inte så långvarig denna gången heller. Menmen, jag längtar efter ljusare tider, så snön och kylan får gärna snart vara passerad!  

Ovido - Quiz & Flashcards