lilagardiner

Alla inlägg under februari 2014

Av Lisa - 28 februari 2014 15:35

Så. Äntligen helg. Den är efterlängtad. Och även behövd. Men nu är den här, så man ska inte klaga.
Tåget ner mot Helsingborg började precis rulla. Den som uppfann snabbtågen ner borde få en guldmedalj. Dock kostar de lite extra, men vad gör det? Mer tid att spendera med C. Jag är nöjd!
En helg i Helsingborg är alltså på ingång. Även om C avslutade sin praktik förra veckan, å begav sig hemåt i söndags, så har nog saknaden varit alldeles för stor. Att ha haft fem tajta veckor tillsammans de senaste, å sen bara kunna ses på helger är en väldigt stor omställning. Man ska vara glad över de helger som finns. Det kommer nog gå bra. Har vi tur så spenderar han hela sommaren här för att jobba. Då finns absolut inget att klaga över <3

Knäna idag har varit rena helvetet. Även om sjukgymnasten tar sin tid på veckorna känns det ibland att jag står fast på samma ställe. Jag behöver byta jobb helt enkelt. Men det är nog svårare än vad man tror. Jag får försöka hålla ut tills sommaren tyvärr. Innan det är dags för sommar så ska höstens aktiviteter vara klara. Jobb eller plugg. Jobb och plugg. Det återstår att se.

Förra helgen var jag å C på "Hundråringen som klev ut genom fönstret och försvann" på bio. Nu har jag boken i min hand. Ska bli spännande att se om den är som filmen. Så tågresan är räddad :)

Trevlig helg!

Av Lisa - 7 februari 2014 11:39

Dag 8 på sjukskrivningen. Men jag kan med glädje säga att det är även den sista. Rehaben är igång på riktigt, vilket känns jättebra. Sjukgymnasten hittade igår mina svaga punkter. Vi fick båda ett gott skratt    Det är ju tur att jag ska gå där ett tag så dom försvinner. Början är alltid tuff. 

Det känns lite konstigt att komma tillbaka till jobbet på måndag, men ändå känns det dock väldigt skönt. Jag har nog inte haft en sådan här rastlöshet på väldigt länge. Med tanke på att det är sportlov nästa vecka så kommer jag tillbaka till lugn och ingen stress. Absolut den bästa avkopplingen   


Annars har det inte hänt så mycket mer i veckan. Förra helgen hade mammsen middag för släkten då hon fyllde 55år i veckan. Hon var nöjd med både sällskapet och presenter. Så det känns bra iaf.   


Strax ska jag inta lunchen som väntar i köket. Sen tänkte jag ta mig till jobbet för att få koll på maten inför lovet. Annette är ledig måndag och tisdag, så då blir jag själv. Helt okej. Bara barnen får mat så är det nog ingen fara.   

Så snart C har slutat för dagen, så tar vi bussen ner till Helsingborg och hem till C över helgen. Ska bli skönt att åka bort och göra något över helgen, när de senaste har varit delvis att vara hemma å vila.   


Ha en trevlig helg! 

  

Skapa flashcards