lilagardiner

Alla inlägg den 29 maj 2013

Av Lisa - 29 maj 2013 18:30

Nej, jag tänker inte kasta in handduken än. Det är bara att kämpa. Två dagar kvar.  Men fy sjutton vad trött man blir. Idag är DAG TRE utan vikarie. Det är inte så att jag och Annette inte klarar av att jobba, utan jag själv tycker det är synd om barnen som imorgon får ännu en dag med papperstallrikar och vi ett stort soppberg. Vikariebrist i Örgryte/Härlanda? Svar ja! Frågan är då varför? Är cheferna för snåla att ta in mer personal, eller finns det ingen ork, eller finns det inga intresserade människor som vill jobba i kök? Det gör mig faktiskt bara förbannad. Att vi får slita r*ven av oss och inte får vi någon extra "poäng" för det. Men jag har iaf samlat ihop 4,5 timmar övertid denna veckan, så det ska jag allt få ut i pengar. Och mitt i detta äventyr så bröjar mina handleder värka igen. Idag har dom gjort så ont att tårarna var väldigt nära att bryta ut. Det onda sitter dock fortfarande kvar, så jag hoppas en varm dusch och lite bedövningssalva på dom kan dämpa smärtan lite. 

Så kära, älskade Annette. Fy sjutton vad vi är grymma. Även om vi har ett helvete så är vi jäkligt duktiga på segla. Om vi inte är duktiga på att segla så är vi iaf duktiga på att skratta så vi nästan kissar på oss. Det bästa med detta är våra knäppa och underbara stunder. Vilken jäkla fantastisk människa du är! Nu kör vi två dagar till, sen är vi ta mig sjutton värda ett eller flera glas vin på fredag!     


Lite sådana här knäppheter hinner vi med i vårt hårda arbetande;


Annars så flyger dagarna förbi. Helgen som jag inte riktigt hunnit skriva om, var fantastisk. Underbart väder och jag fick allt gjort det jag kände att jag behövde göra. Ta det lugnt och ta igen lite kvalitetstid med både mammsen och brorsan. Så under nästan hela lördagen var jag hos brorsan och familjen för att hjälpa till. Det slutade med att jag fick ta hand om mitt gudbarn. Inte illa det inte. Min goa tjej. Faster är allt en kämpe så jag fick allt i henne mat och fick henne att somna i vagnen efter en liten promenad. 1-0 till mig! Mina andra goa brorsbarn hjälpte brorsan och svägerskan i trädgårdslandet. Så man kan säga att jag hade det bästa chilljobbet. Men nästa gång jag besöker ska jag allt ta mig itu de där grästuvorna och ogräset jag med. Farmor får ta hand om Emma! 

Och såhär glada var vi när vi fick kvalitetstid tillsammans   


I söndags var det morsdag. Jag började med en joggingtur till stranden även den morgonen, sen var det lugn stund i solen. Och självklart fick mamma sin morsdag present. En biljett till Magnus Ugglas show på Rondo i höst. Hon var nöjd och även jag. Kommer bli kanon kul. Så den 19 september blir det allt en show utan dess like!   


Ikväll ska jag inte göra många knop. Ska strax ta lite att äta, packa inför helgen och sen ta en varm å lång dusch. Jag är helt slut. Tänker mig att jag kommer däcka redan vid åtta idag. Men det tackar jag inte nej till. För imon eftermiddag får jag mer än gärna vara pigg. Då blir de bio med CF. Fast and Furious 6. Najs! 

På fredag är det studentmottagning för Jenni som tar studenten. Ska bli riktigt kul att fira hennes dag tillsammans med goa människor. Det finns alltså något positivt kvar efter allt slit det senaste dagarna. Haha. Jag som nästan hade tappat hoppet  Och helgen kommer att spenderas i husvagnen igen! 


Näää, nu går ögonen i kors. Dags att fixa innan jag slumrar till!

Ha en fortsatt fin kväll!

  



Ovido - Quiz & Flashcards