lilagardiner

Alla inlägg den 1 maj 2013

Av Lisa - 1 maj 2013 18:40

Maj. Maj. Maj. Maj. Maj. Då var den här. Majmånad. Nu flyger det framåt. Känns skönt att sommaren börjar närma sig mer och mer med stormsteg. Även om värmen inte är på våran sida, så är det mycket annat som gör det härligt fram tills dess. När det är scouting finns det inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Så inte ska jag klaga på vädret   


Gårdagen blev inte som den var tänkt, men jag hängde inte läpp för det. Middagen med Jenny å C:o blev inställd. Tråkigt. Men jag fick en mysig och trevlig kväll med Anna och Sandra. Cortege tittande i kylan och sen en gofika på Condeco istället. Så jag var hemma redan kl 22 igen. Behövligt kan jag säga. Så dem där glas vinen jag hade velat smutta på igår, får bli en annan dag. Kommer fler tillfällen som tur är!   


Idag tog jag mig en välförtjänt sovmorgon. Gick inte upp förän halv elva. Gött! Mammsen hade redan gått till jobbet stackarn. Göteborg bjöd på fantastiskt väder, så jag tog på mig träningskläder för att ta mig en powerwalk. Överskottenergin har varit enorm idag. Mamma frågade om jag mådde bra när hon kom hem. För under dom timmarna som hon jobbade (10:00 till 16:00),förutom att jag vaknade vid halv elva, så hann jag med följande; Dammsuga och damma hela lägenheten, rensa i gaderoben (fick ihop en kasse med kläder till insamlingen), hänga tvätt, baka två plåtar knäckebröd, sola på balkongen, slänga återvinning och betala räkningar. Så jag har då inte legat på latsidan denna lediga dag. Ikväll kan jag somna med gott samvete att veckans sysslor är finito!   


Nu tänkte jag inte skriva så mycket mer. Teet håller på å kallnar och mamma väntar för att sätta igång en film. Så det är vad kvällen väntar. Imon är det ju dags att segla igen. Det blir jag och en vikarie. Men det går nog fint. Blir nog medvind hela dagen! Woopwoop 


Ha en fortsatt fin 1:a maj!

  

Ovido - Quiz & Flashcards