lilagardiner

Alla inlägg den 20 maj 2013

Av Lisa - 20 maj 2013 18:54

Then here we go again. Måndag. Fast snart är även denna dagen över också. Fyra arbetsdagar kvar till helgen. Borde jag nämna att jag älskar helger? Visst älskar jag mitt jobb med. Det är inte det. Men på helgerna finns det mer ork och tid till att göra mer grejer än vad det gör på veckorna. Jag är helt slut efter en arbetsdag, och ändå jobbar jag bara 6timmar om dagen. Jag tror att min träning som har kommit efter lite, är boven i det hela. Hade jag sett till att träningspassen kom in i rutin igen, så kanske jag blir lite piggare. Så imon kör vi lite dans. Träning och glädje på samma gång ska man inte klaga på   


Annars så har helgen varit bra. Dock alldeles för lite sömn, men sova kan man göra en annan dag. I lördags var det ju förträff inför Stavanger lägret i sommar. 33 goa och glada ledare å scouter hade tagit sig till soliga Tollered för att lära känna varandra, förbereda sig till lägret och längta lite extra till sommaren. Dagen gick utmärkt och alla verkade nöjda.  Bussresan till Stavanger börjar på kvällen den 5 juli, och vi får en ankomst till Stavanger den 6 juli på morgonen. Vilken härlig resa man har framför sig. Men med lite sång, och gitarrspelningar så kan det nog bli en toppentripp. Sen får man hoppas att man får sig ett par timmar sömn på bussen, så man inte är ett ras när man väl är uppe och ska sätta upp tält. En trött Lisa, är ingen rolig Lisa. Lite energidricka och huvudvärkstabletter, så ska nog den första dagen bli felfri.    Bara 6 veckor kvar, vilket kommer gå i en rasande fart. Längtar jag till sommaren tro? I helgen fick jag sommarkänslor och en scoutrus. Så då kan det se ut såhär; En härlig lägerbålssång med rörelser som kommer sjungas och dansas mycket av i sommar   


När förträffen var avklarad tog jag tåget hem och väl hemma var det dags för pizzabakning och Eurovisonfinal med Anna och Sandra. En riktigt trevlig kväll som vanligt med tjejgänget. Så grattis till Danmark som tog första platsen. Jag tror deras låt kommer bli en härlig sommarplåga i sommar. Den sönderspelas redan här hemma i mina hörlurar!    


Igår fick jag äntligen klar en stor börda från mina axlar. Tält inför Canada = CHECK! Det största och tyngsta problemet är över, och det känns lovely. Så nu kan jag tagga ner lite med allt som ska fixas inför lägrena, för nu är det mesta klart. Fick även köpt en ny sovsäck, en lägerkudde och ett par walkingskor. Jag är nöjd och stormlängtar till att få packa min ryggsäck med allt för att åka på stort läger! Kan även tänka mig ett lite mindre läger att börja med oxå. Som på Apelhult om tre veckor   

Tack goa Anna för shoppingsällskapet. Alltid roligare att shoppa med flera än ensam   


Nä, nu finns det inte så mycket mer att berätta. Som sagt så ska jag försöka berätta om Canadaäventyret en dag. Men inte idag. Jag ska sätta mig i soffan med en Smoothie och chilla lite är tanken. Sängen lär få sällskap av mig rätt tidigt idag med, så jag säger nog over and out så länge!


  

Ovido - Quiz & Flashcards