lilagardiner

Alla inlägg den 9 maj 2013

Av Lisa - 9 maj 2013 18:14

Ville bara dela med mig av denna snygga matpåse världens bästa Jenny har gjort till mig. Det är bra att namna sina saker när man är på läger så de kommer tillbaka om de blivit borttappat. Tur att jag nu vet att denna påse alltid kommer ligga i rätt ägares händer. Nämligen mina! ^^

Av Lisa - 9 maj 2013 17:00

Just nu skulle jag egentligen befinna mig i Landvetter på Ronjalägret. Men eftersom mammsen smittade mig med sin förkyldning igår, så bestämde jag mig för att ta en breakday och komma upp imon tillsammans med Camilla. Fick med min kära vän till lägret, för att vi båda behövde lite lägerfeeling och vara förberedda inför Kanada i sommar. Förkyldning är bättre, men är ändå lite seg. Lite scouting på det, så tror jag det blir finemang   Jag hoppas bara vädret blir lite bättre. Värmen är det inget fel på, men de där regnskurarna får gärna befinna sig någonannastans än just här. Fast jag behöver ju testa mina nya regnkläder, så det får ju gärna regna lite. Bara min förkyldning inte blir värre, så är jag nöjd   


Dagen har varit lugn. Fick mig en kort promenad med mamma ut förut, och värmen var oslagbar. Fuktigt och klibbigt. Antar att det är åska på gång. Men jag ska ju vara inomhus resten av kvällen, så det får mer än gärna smattra lite lätt på fönsterrutorna från regnet och åska lite bland husen. Jag ska ändå inte göra något speciellt än att packa och ta det lugnt. Inte så mycket att packa som tur är, men det ska ju bli gjort. The evening is solved!

Så fort mamma slutat jobba imon, så får jag skjuts ner till korsvägen. Där har jag ca 1,5h att slå ihjäl innan Camilla kommer dit så vi kan ta bussen ut till Landvetter, så Emelie från Skövde kommer antagligen ner. Dags att fixa tält till Kanada för oss båda, så vi kör två flugor i en smäll imon. Tältplanering och kvalitetstid.   Inte för dyrt, inte för dåligt, utan ett helt lagom tält. Vi får se vad Friluftsvaror i Mölndal erbjuder oss imon!


Näää, det kanske är dags att börja packa lite. Så blir det klart. Både jag och Camilla drar med oss våran nyanlända Svenska Kontingents Moot-tröja, så hoppas vi drar till oss lite avundsjuka blickar från scouterna att vi ska till Kanada, och inte dom    Hihi. 



    



Ovido - Quiz & Flashcards