lilagardiner

Alla inlägg den 5 maj 2013

Av Lisa - 5 maj 2013 17:57

Ibland finns det både för och nackdelar med att följa en väderprognos. Man vet aldrig när det stämmer. Men nu i helgen har prognosen varit mer än godkänd. På spårarövernattningen mellan fredag å lördag hade vi kanon väder. Sen att det blåste lite mer än vanligt under lördagdag gjorde inte så mycket. Allt gick bra ändå. Vi ledare å föräldrar var nöjda, men tror ändå scouterna var nöjdast. Vem tackar nej till att steka köttbullar och göra pulvermos på Trangiakök en solig dag på vackra Sävenäs?   Övernattningen var över förväntan fantastisk trevlig och rolig. 13 deltagande scouter hade fartfyllda dagar med alla dess olika aktiviteter. Lägerbål, spårtecken, gissa ljudet, fikastund och massa lek. Nu är dom alla upplärda och taggade inför mini-lägret på Apelhult i juni. Så tack alla deltagande för en härlig hajk!   


                     



Detta var då helgens höjdpunkt. Idag fick bli en lugn dag. Tog en välförtjänt sovmorgon för att ta igen veckans förlorade sömn. Men dagen bjöd iallafall på en tur till stan för att träffa Anna och spendera lite pengar. Idag blev det på grejer som behövs inför sommaren. Så hem med mig kom idag; Ett par Haglöfs Gore-tex regnbyxor och ett upplåsbart, smidigt liggunderlag. Inför sommarens läger så kan det vara smidigt och praktiskt att ha ett rejält regnställ, och ett bra underlag att sova på. Så det var välspenderade pengar. Jag kommer varken bli blöt eller få en ond rygg i sommar   



Inte ska jag fortsätta sitta vid datan hela kvällen. Kanske dags att lyfta på röven och göra iordning inför en kort arbetsvecka. Imorgon är Annette tillbaka. Det känns.. fantastiskt. Jag har saknat henne enormt mycket. Det är nu på tiden att det blir ordning på skutan igen. Kaptensrollen har jag nu avgått ifrån. Kan nu i efterhand vara väldigt nöjd med mitt arbete. Eleverna och lärarna fick mat, vilket var den största dealen. Sen att jag fick otroligt mycket stöd och framförallt beröm från alla möjliga hörn av lärare och kollegor gjorde mig otroligt glad. De veckor Annette var sjukskriven, fick mig att förstå att jag kan mer än vad jag tror. Ibland är det bra att få lite äventyr och utmanningar på jobbet. Jag kan bara jag vill!   


Ja, så imon är det jobb som gäller. Men först på morgonen är det läkartid. Fick äntligen tummen ur för att fixa en tid hos läkaren så jag kan kolla upp min nötallergi. Kanske bra att skaffa någon medicin så inget allvarligt händer när jag är bortrest i sommar. Som plåster på såret är det scouting på kvällen. På torsdag är det vårläger som hägrar, så imon kväll är det nog inför det. I don't know. Löser sig nog   


Ha en bra kväll!

  


Ovido - Quiz & Flashcards