lilagardiner

Alla inlägg den 17 maj 2013

Av Lisa - 17 maj 2013 19:30

Then hello Friday! Den här veckan har fredag var väldigt efterlängtad. Seg jobbvecka. Kändes som om den aldrig skulle ta slut. Men man ska aldrig säga aldrig, för nu sitter vi äntligen här och pustar ut över att arbetsveckan är över. Två dagar i rad har nu   gassat otroligt gött. Lite segt när man har ett inne jobb. För där kan jag ju även tillägga att ventilationen är zero så man har ju en riktig bastu på jobbet. Fruktansvärt. Så varje ledig stund som finns, flyr man ut i solen och försöker få till en liten solbränd näsa. Får väl se ikväll om jag lyckas något denna veckan.   Hihi. Nu är det bara 3,5 vecka kvar innan sommarlovet tar fart, men även att mitt arbetskontarkt går ut. Then what? Ingen aning faktiskt. Det återstår att se. Livet är ett äventyr, så det lär nog bli det ett tag framöver. Att jobba på Kärralund är ett äventyr. Att låna fritidsbarnens cyklar på rasten kan man ta och göra. Tänk om man kan va liten igen. Då hade inte det varit så trångt på cykeln   



I onsdags var det ju som sagt avslutning för spårarna i Tollered. Det firade vi med pannkakskalas. Väldigt uppskattat. Även hos oss ledare. Hehe. Lite tråkigt att terminen redan är över. Det betyder bara att hösten är närmare än vad man tror. Så ja, det kanske dags att sluta tänka så negativt. Alla otroliga äventyr som väntar i sommar finns ju kvar. Nej, jag ska inte hänga läpp! Om 3 veckor är det Mini-läger på Apelhult som gäller. Då får jag träffa alla mina goa spårare igen. På onsdags mötet var Tofs på besök. Dock så listade alla scouter ut direkt att det var jag under masken. Ajaj.  Så den kostymen lämnar jag mer än gärna hemma. Alldeles för varm på en sommardag. Och framförallt på ett läger. 

Jag tror Jenny undrar vad det är för någon tok som hon är vän med. Som klär ut sig och är sådär galet crazy ibland. Man blir som man umgås oftast. Och inte klagar hon för det!   


  

Annars vart det icke så mycket att berätta idag. Har städat hela lägenheten, så nu är nog mammsen glad. Hon är ju i husvagnen i helgen, som vanligt, så det lär nog bli smutsigt tills hon kommer hem på söndag ändå. Hihi. Nejdå. Jag kommer ju själv knappt vara hemma. Det går nog jämnt ut! 

Idag fick jag stor besök på rasten. Goa Jonas tittade förbi. Man tackar! Välkommen tillbaka.    Njuta i solen med gott sällskap är ju aldrig fel. Så tack för besöket   


Nu ska jag nog ta och göra lite middag. Och fixa iordning lite inför morgondagens förträff inför Stavanger i sommar. Vädret kommer vara på våran sida, så det blir nog kjol och scoutskjorta imon. Göttans! Ladda kamera och duka inför morgondagens Eurovision final med Anna å Sandra ska också göras. Hoppas jag kommer i säng i god tid iaf. Har även lite sömn att ta igen också. Gammal man låter.. Men men. 

Avslutar detta med att läska er lite med kvällens gooooooooa efterrätt som väntar i kylen.    



Ha en fin kväll!

    

Ovido - Quiz & Flashcards