lilagardiner

Alla inlägg den 6 maj 2013

Av Lisa - 6 maj 2013 16:30

Idag bjuder Göteborg på ett fantastiskt väder. Sol, blå himmel, svag vind och +15 grader. Äntligen!   Som många nog har längtat efter kan jag tänka mig. Även jag! Så jag tog mig i kragen och cyklade till jobbet idag. Bättre sent än aldrig. Höhö. Det var inte så långt som jag trodde. Ditvägen var nerförsbackar, så hemvägen var lite segare. Men en cykeltur på 30min vardera väg skadar inte. Framförallt inte i detta vädret. Man blir lite otaggad att cykla till jobbet när det regnar ute. Men nu har jag ju nya, fina regnkläder som ska klara erhört mycket regn, så jag kanske borde släppa lathetsspärren och köra i både vått och torrt. Jag är ju ändå scout   



Besöket hos läkaren imorse gick bra. Det gick rätt fort. Så jag blev inte alls för sen till jobbet. Skönt. Och med detta vill jag säga att jag tror att en rädsla har gått förbi mig. Jag hatar alltid hatat blod (det kommer jag nog alltid göra), men sprutor och blodprov ännu mer. Det jag inte räknade med var att ta blodprov i armen. Det är ju verkligen min största skräck. Har alltid fått viljan igenom att få stick i fingret om det nu skulle krävas att alla fingrar fick ett stick. Men jag fick ta mod och visa mig vuxen. Ett, tu, tre så var det klart. Chockad över att det gick så fort, grinig för att det gjorde lite ont, men otroligt nöjd att jag genomgick rädslan. Så nu kan jag allt lägga till lite vuxenpoäng!   


Det börjar bli dags att tänka på hösten. Redan. Tråkigt nog. Men tiden går ju så fruktansvärt fort att snart är vi där. Och då kan det vara bra att veta vad man vill göra eller vad som väntas att göra. Det blir iallafall att gå ledarutbildningen i Älvsborgs Södra scoutdistrikt. Men sen då? Jag kommer jobba självklart. Men jag vill ändå kunna göra något crazy. Scouterna erbjuder så himla mycket, så egentligen är det väl bara att välja å vraka. Så arrangemangsplanerare i ett distrikt? Eller arrangemangsledare i något internationellt som Explorer Belt? Det hade varit fantastiskt kul. Målet är att se till att fler få möjligheten att göra något äventyrligt och spännande, som jag får uppleva nu i "äldre"dar. Hade jag varit mer aktiv när jag var yngre, så hade jag förmodligen varit på ännu fler läger och varit på internationella jamboreer utomlands. Så det är skönt att få möjligheten att göra coola äventyr nu istället   Man blir aldrig för gammal för att göra livet lite mer spännande!


Nu ska jag ta och äta lite middag med mammsen. Ikväll är det som sagt scouting. Lite sista information inför vårlägret som börjar på torsdag. Hoppas vädret håller i sig! 


Ha det fint!

  


Ovido - Quiz & Flashcards