lilagardiner

Direktlänk till inlägg 29 januari 2016

Either you runs the day, or the day runs you

Av Lisa - 29 januari 2016 15:49

Den här veckan blev inte riktigt som den var tänkt. Då läraren var hemma tisdag och onsdag för att vabba både fru och barn så blev det två lektionsfria dagar. Och under onsdagen hade skolan fått ett hotbrev, något som skulle inträffa på skolan under torsdagen, så skolan bestämde sig för att stänga under hela dagen. Även där försvann en dag. Och idag var det fritt på schemat, så i måndags var enda skoldagen. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara frustationen. I mitten på mars börjar praktiken. Cirkus 1 och en halv månad kvar och tills dess ska två kurser vara avslutade. Oförutsedda händelser kan man inte riktigt ro fö, men man hade kanske kunnat få någon uppgift att göra hemma under tiden, eller någon information över hur planen ska se ut innan tentan skrivs. Det är så dumt alltihopa. Toppen på berget så blev nästa fredags tenta flyttad. Ja, men det är jätte bra att flytta fram saker och ting för det finns ju tid. Massa tid...

Nej, jag är inte bitter. Jag är frustrerad. Och kanske lite bitter. Många klarar av pressen, andra inte. Jag är en blandning. När grejer blir framflyttade, då klarar jag det inte psykiskt har jag märkt. Det blir helt stopp. Tråkigt men sant.


Hela veckan har jag bara känt trötthet. Det var som jag sa till Stoffe häromdagen, hade man vetat dagen innan att det inte blir någon lektion så hade man mentalt förberett sig på att hitta på saker eller hålla sig sysselsatt. Men när man får reda på det samma dag, just på morgonen, så försvinner musten ur en helt och hållet. Jag ska vara ärlig och säga att det enda vettiga jag fått göra denna veckan är nog träningen, ett scoutmöte och en trevlig studie/fikastund med Ina och Jennie. Annars har soffan varit min bästa vän. Det är nästan lite sjukt hur man faller in på banor som gör att man inte orkar någonting. Provsvaren från förra veckans blodprover kom i måndags och jag var frisk som en nötkärna. Jag känner mig inte som en, men proverna visar det. Postivit om inte annat, men jag tror nog det är detta skumma vädret som gör mycket. Snö, regn, plusgrader, minusgrader, snö, plusgrader.. Ja, det är nog samma i stortsett hela Sverige nu tyvärr. Några drabbas av "mörkerångesten", andra inte. Jag blev en av de drabbade.


Tröttheten ligger liksom fortfarande på högvarv. Trots minst 8 timmars sömn per natt så känner jag mig aldrig pigg. Tacka tiden att helgen redan är här för imorgon hade jag iallafall tänkt sova tills kroppen gör ont. Ingen väckarklocka ska ställas, inga måsten, utan bara vara. Klockan får bli 11, 12 eller 14.30, jag ska sova! Kroppens inställningar har ju en sådan där tidighetsklocka, så 8 lär jag vara pigg, eller framförallt vaken, men det får bli att somna om. Jag får be Stoffe klubba till mig så somnar jag nog gott en stund till om inte annat.   


Det blir i vilket fall som helst en lugn helg. Träning, matlagningen och shoppande av födelsedagspresenter inför nästa helgs Göteborgsbesök. Mammsen fyller år på onsdag så det blir lite kalas på fredag när vi kommer upp. Annars vill jag inget mer i helgen än att bara vara mig, vara hemma och försöka hitta ljuset i den mörka tunneln. På måndag börjar februari, och bara det ger mig lite kraft. Det går mot ljusare tider oavsett.


Nu väntar jag in sambon min för ikväll ska vi iväg på Tacomiddag hos Robbin, Maarit och lille Milton på Maria Park. Det ska bli skönt att få lämna lägenheten en stund och umgås med lite människor. Jag fick iallafall en människodos när Ina och Jennie var här under eftermiddagen igår, och det kände vi nog alla tre att det var välbehövligt då man lätt stänger inne sig när vädret är som det är (stormbyar, regn och kallt) och skolan blir inställd. Så ja, det ska bli skönt med lite omväxlande miljö.   


Ha en toppen fredag!

  

Bjuder avslutande på en #TB Japan bild.   

 

 
 
Pillan

Pillan

31 januari 2016 10:53

Men nej, vad segt när det inte blir som man tänkt sej. Som du säger, få veta det samma dag blir ju jättefel!

Tack nu mår jag bättre, fortfarande lite seg sådär efter förkylning men... Jag är ledig fram tills på fredag :D :D :D Jag jobbar som USK på äldreboende nattetid 21-07. Trivs väldigt bra!

Ja dom växer för fort ibland dom små ;) Mysigt och helt underbart med barn! När det tiden kommer för er kommer ni få njuta :D Men var sak har sin tid...

Ja men precis! Jag tror att många grejer är bra men det funkar olika bra för alla. Jag testa LCHF en gång, mådde inte alls bra. Men tror säkert det är bra, bara inget för mej. Jag tar Modifasten som en start på det nya, och som du säger, man måste lägga om allt. Annars funkar ju ingenting egentligen :) Jag behöver en kom-igång-grej annars har jag lite svårt för att gå från en slapp söndag till en ny starts måndag ;) hehe...

http://www.pillllans.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards