lilagardiner

Direktlänk till inlägg 26 januari 2016

We were born to real, not to be perfect

Av Lisa - 26 januari 2016 14:49

Man börjar bli van med att få lite ofrivilliga lediga dagar då och då. När läraren får vabba både frugan och ungarna så ska man väl egentligen inte tacka nej till en liten extra sovmorgon. Dock var det försent då jag redan hade hunnit upp ur sängen, frukosten var igång, så man fick allt snällt stanna uppe. Hann precis boka in ett träningspass, så morgonen blev om inte annat okej. Men efter träningen är det en aningen segt att hamna i soffläge. Det börjar bli en jobbig vana. Tröttheten faller på en rätt så snabbt, och tyvärr hamnar man där. Jag hade inte tackat nej till en veckas ledigt för att bara sova ikapp lite förlorad sömn. Trots 8 timmar minst varje natt så vaknar man upp och har känslan över att en ångvält har kört över en. Jag får väl se till att börja äta lite mer frukt, och träna hårdare på gymmet. Då kanske, kanske jag blir fit for fight igen   


Helgen smög sig förbi med en väldans fart. Helt ärligt kommer jag inte riktigt ihåg vad som gjordes. Bara det ger en jobbig tanke av trötthet. Men i lördags var vi iväg iallafall. Stoffe skulle täcka för hans mamma på en dartmatch. Så tillbringade i stort sett hela lördagseftermiddagen i en rökluktande lokal där ett flertal dartmatcher pågick. Vi både luktade som två riktiga borströkare efteråt. Så äckligt!

I söndags så nalkades det träning, och även planering för vårterminen för scouterna tillsammans med Jonas och Isac. Vi fick upp en drös scouter ifrån avdelningen under oss så denna terminen blir kämpig. Från 11 barn till 25. Bara sådär. Ja, det går nog bra.


Avslutar nu. Kort och gott. Det börjar bli dags att börja med middagen då scouterna hägrar ikväll.

Ha en fin tisdag!

  



Uppskattningen över att ha en sådan där fantastiskt bra gryta att göra goa grejer i. Le Cruset levererar. I söndags fixade vi fram en skinkstek med havssalt, rosmarin, honung och vitlök. Jisses vad det smakade ljuvligt! 


 

Det här nyttighetskravet fortsätter. Lyckades med att få ihop en riktigt god kladdkakemuffins. Utan socker och utan mjöl. Till och med Stoffe tyckte om det. Men glöm inte ta ur kärnorna i dadlarna nästa gång. Så ofta äter jag dadlar då jag inte ens visste att det fanns några i ;) Haha..



   Månadens Testagrambox uthämtad. En okej låda. Bättre kan ni!

 
 
Pillan

Pillan

26 januari 2016 15:30

Jobbigt med trötthet oavsett tillräcklig sömn! Jag brukar ta en flaska blutsaft, jädrar det piggar upp. Kanske vore något att testa?? :)

Sv; Tack :) Min ena syster är frisör så då kan det bli lite mycket och olika färger ibland ;)

Jo Modifast funkar för mej. För 1 år sen gick jag en kur på en månad, gick ner 11 kg och höll det vid övergång till mat igen. Har man dåliga matvanor innan och går tillbaka till dom, då funkar det inte. Men om man lägger om och tänker nyttigare efter modifasten, då tror jag att det funkar. Men alla är ju olika såklart :) Gäller att hitta sitt sätt. Men detta som en rivstart och att bli av med mitt sockerberoende är perfekt :D Men ganska tufft ;) Varför valet föll på just Modifast är att det är det märket läkarna står framför. Det som dom rekommenderar och använder sej utav.


Tack <3 Holly är mitt allt och min lilla solstråle. Hon är 2 ½ år :) Hon mår bättre, hon har nog tyvärr lyckats smitta mej :P Ush för förkylningar!

http://www.pillllans.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

31 januari 2016 15:40

Oj vad spännande :) Betalar du för den boxen? :)

Tranbärsdrycken har ja testat, helt okej :) Perfekt mot urinvägsinfektion! Teff mjölet blev ja nyfiken på, har du testat det?

Haha ja visst är det svårt att stoppa sötsug ibland, man blir ju tokig om man inte får nåt sött :D

Kramisar

http://bian.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards