lilagardiner

Direktlänk till inlägg 24 november 2013

You don't know how strong you are, until being strong is the only choice you have

Av Lisa - 24 november 2013 18:45

Fem veckor kvar att jobba. Fem veckor kvar till långledighet. Fem veckor kvar till ett stort frågetecken. Vart ska jag ta vägen? Våren ser varken ljus eller mörk ut. Hade jag kunnat överleva på scouterna, hade jag nog skitit i att jobba överhuvudtaget. Men nu när det börjar närma sig resor och liknande så är pengarna ett beroende faktum. I had to figure this out. Bamba eller inte? Något annat eller bamba? 


Veckan har sprungit iväg som vanligt. Denna gången hade jag sett till att göra ta semesterdag i fredags. Alltså blev det bara en fyradagars arbetsvecka. Men det kändes som fem ändå. I torsdags så åkte jag direkt efter vanliga jobbet till nästa extra knäck. Garnisonen drog i trådarna och där skulle jag spendera ett par timmar. Det slutade med att vi stämplade ut kl elva på kvällen. Var Lisa trött? Lisa var heeeeeelt slut. Jag, Erica, Malin och Fatma hade hand om FMU;s avslutningsmiddag. Tre rätters kvällen lång. När vi inte ens hade fått in efterrätten när klockan var kvart i nio, så insåg vi att kvällen skulle bli lång. Men men. Vi hade roligt och gästerna var nöjda. Mer kunde vi inte göra. Så i fredags när semesterdagen togs till, så blev det soffan hela dagen. Det var knappt att man orkade gå upp och äta. Somnade till då och då. Och gamla repriser gick om å om igen på tv. Jag slapp att jobba och det var iaf huvudsaken.   Läggdags blev nog officiellt vid elva. Skönt. Var hyfsad utvilad igår. Men man kände sig ändå seg. En kort visit till stan, och sen resterande dag hos brorsan. Svägerskan skulle på tjejmiddag, så jag passade på att ta lite kvalitetstid med brorsan och barnen. Skönt. Och lugnt. Åkte därifrån vid tio på kvällen. Nöjd och trött. 

Idag har det inte varit många knopp gjorda. Tog mig en två timmars promenad i det härliga vädret vilket var välbehövligt. Med musik i öronen traskade jag runt i Kortedala. Rensat skallen på tankar men fått frågetecken istället. Jaja. Nu kör vi en ny vecka med nya tag. Som sagt, fem veckor kvar. Fem veckor. 


Mys med guddottern en lördags kväll värmer fasters hjärta. You mean the world to me 


Veckan som kommer bjuder på kårstämma, spårarmöte, APT, skypemöte och julgala med Jenny. Och gärna ett danspass ska kunna klämmas in också. Då skulle jag vara nöjd. Jag har väl nämnt att det bara är fem veckor kvar ledighet? Nu kör vi. 


Ett djupt andetag, en dusch och sen lite musik i öronen, så ska nog John Blund hitta mig tidigt ikväll. 


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards