lilagardiner

Alla inlägg den 4 november 2013

Av Lisa - 4 november 2013 18:14

November. Vecka 45. Måndag. Ja. Dagarna spinner på fort nu. Även de gjorde helgen. Ska jag vara ärlig så var det fantastiskt skönt att inte vara uppbokad på något när fredagen kom. Detta har nog inte hänt på väldigt länge. Ingen klocka att sätta för att gå upp på morgonen, inga måsten att göra under dagen. Utan helgen var till för att bara vara. Känna att man lever lite lätt.

Mamma å jag tog en promenad till kyrkogården. Alla helgons dag. Konstigt nog var vi inte ensamna där. Men vad gjorde det. Jag var bara där för mormor å morfars skull. Jag hoppas de uppskattar de gånger man kommer och hälsar på. Jag gör det iaf. Varje gång är lika viktig. Och varje gång gör lika ont. Saknaden är enorm.   


Annars blev kvällen lugn. Mamma var på spelkväll hos ett par vänner, och jag var hemma. Själv. Det har sina för-och nackdelar ibland. Så jag har inte kommit på fund om det var bra eller dåligt än. Känslorna är blandade. När allt är stilla, tyst och ensamt så går tankarna i spinn. Inte på medelhastighet, utan 5:ans växel drar igång direkt. Hur ser min framtid ut? Vad vill jag bli när jag blir stor? Vad händer nästa år? Det är galet vad man trycker ner sig själv när man ständigt går runt i gåtor. För dessa gåtor, det ska mig sjutton ha ett bra svar. Annars är det ingen idé. Så vad är svaret? Ingen aning ärligt talat. Förslagen blir annorlunda för varje gång, och till sist läggs det på is. För jag blir osäker. Så kan är väldigt glad att jag ännu är ung. Har hela livet på mig att göra om och göra rätt ett antal gånger. Det lär behövas. Minst sagt!


Dags att bita i det sura äpplet. Allt kommer i sinom tid att lösa sig. Men att ständigt gå i samma fotspår dagarna in och dagarna ut, så börjar man lätt tröttna.

Så det är tur att scouterna finns. Där man slipper vara si. Och man slipper vara så. Det räcker att vara sig själv. För där är alla lika, och alla olika. Perfekta blandningen på ett stort gäng scouter. 

Denna veckan kommer bjuda på scouter varje dag. Möten, reklam för UN, planering med arrangemangsteamet och sista delen av Ledarutbildningen. En välsignad vecka. 


"You have to fight through some bad days to earn the best days of your life"

 

  


 

Ovido - Quiz & Flashcards