lilagardiner

Alla inlägg den 15 november 2013

Av Lisa - 15 november 2013 19:30

Ohja. Thank god it's friday! Veckan har rullat på fruktansvärt fort. Skönt. Dock har sömnen halkat efter, och sovmorgon till helgen blir det inte heller. Imon bitti 06;35 går mitt tåg mot Linköping. Det är alltså dags för UN planeringshelg. Äntligen! Jag ser framemot en väldigt trevlig helg där uppe med UN teamet. Program, resor, ekonomi och lära-känna-varandra står på schemat, så det blir en fullspäckad helg. Kommer bli sååååå bra!   


Nu till lite tråkigare nyheter. Som jag skrev senast så brakade mina knän ihop något brutalt förra helgen. Envis som jag är, har jag gått till jobbet ändå. Det är bara gilla läget liksom. Men det får jag nog ta betalt för idag. Uppsvullna och smärta är medicinen för det. MEN! Jag var iaf hos läkaren idag. Inflamation i knäna, och en remiss till dropin röntgen. Denna röntgen ska få bort tanken av att det kan vara atros. ATROS tänkte jag?! Va faaaan! Jag är 22 år. Har redan haft ryggskott, ständig handledsbevär och nu inflamation i knäna. Jajamen. Det kunde dock vara värre, men hallå.. Jag fick även remiss till en ortoped. Det är min kobenthet som har delvis förstört mina knän. Att vara kobent har jag varken stört mig på eller haft illa av. Men tydligen så lägger jag vikten på yttre sidorna av knäna istället för mitt i som man i vanliga fall ska göra. Med tanke på det tuffa jobb i bambabranschen så är detta nog ingen nyhet. Jag är ändå livrädd. 22 år och redan sådana besvär. Efter röntgen så kommer jag ta ett riktigt beslut om jag vill fortsätta där eller inte. Jag har liksom minst 40 år kvar att jobba. Och det blir bara värre. Jag måste göra något, och det väldigt snart. (Förlåt att du får läsa detta här Annette, men you know my feeling.  ) 


Nästa vecka kommer bara bli en fyradagars arbetsvecka. Jobbar mina vanliga tider, men på torsdag efter jobbet åker jag iväg till nästa jobb. Garnisonen kallar fram till isch.. 21:00 på kvällen. SEN! Sen är jag långledig. Har tagit en semesterdag på fredag. Det är behövligt. Jag kommer att behöva sova. Och det är tanken. Inte lyfta ett finger, utan softa omkring här hemma, och ligga kvar i sängen tills kroppen värker av sängvärk. I think you got it. Vila, vila, vila! Kan ju tillägga att Candy Crush har blivit en slags drog, så det kommer att få dela min ledighet. Sen borde jag rensa bort sommar/höstskor i hallen. Och städa lite. Jag tror helgen redan är planerad. Det blir bra. Det blir väldigt bra   


Nu tänkte jag torka håret, borsta tänderna och sen hoppa i bingen. Linköping, here i come!

  

 

Ovido - Quiz & Flashcards