lilagardiner

Direktlänk till inlägg 24 april 2013

Är det detta som kallas vår?

Av Lisa - 24 april 2013 20:01

April börjar lida mot sitt slut. Nästa vecka är dags för Maj men jag känner fortfarande att ibland ta upp vinterjackan igen. Den fick sin plats i källaren förra veckan då hoppet om vår var nära. Men ack vad fel man hade. Regn, grått och blåst. Känns nästan lite som om det är ide tid igen. Men men. Man kan ju då bara se till att göra bra dagar så man glömmer bort det tråkiga vädret   



Upptäckarna bjöd på sång om St Georg igår på vårat traditionella firande vid dansbanan i Tollered. Duktiga scouter. Kylan slog arm om oss tyvärr, men scouter som vi är så var vi tappra hela kvällen. 


 

Leveransen till jobbet idag. Imorgon har skolan städdag och ska därefter grilla korv. Som "bossen" i köket denna veckan fick jag beställt lite go dricka till eleverna. Undra nu om jag ligger på den bra sidan efter detta hos eleverna   


 

Efter jobbet kom Jennypenny och hämtade mig. Det blev ett äventyr direkt. Varje stund med henne är ett äventyr. Vi drog kosan till Lerum för att titta på ett köksbord och en byrå. Och därmed blev hon äntligen med köksbord. Efter många om och men, så fick vi in ett köksbord, två stolar och en 1,30 meter lång byrå i kombin. Good bless hennes envishet, men det gick. Dock fick vi lämna två stolar, men dom hämtar hon imon. Så hem igen blev det trångt och knökat. Men vad gör det? Det heter ju inte trångt, utan mysigt   Lärdomen av det här vet jag inte riktigt. Hem säkert kom vi iallafall och onda knän på köpet!


 

Eftersom veckan inte riktigt blev som den var tänkt, så körde vi på med våran Stavanger planering efter vårat äventyr. Sommarens läger kommer bli awsome. Vi ser framemot en härlig vecka i Norge med goa scouter och ett roligt program. Så nu är vi så gått som laddade och planerade inför förträffen om tre veckor! Woop woop


Kvällen börjar ta sig. Dags att varva ner lite. Grey´s Anatomy bjuds det på ikväll. Bra avslutning om jag får säga det själv!

Så, pyjamasen och teet väntar.

Ha en fin kväll!

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards