lilagardiner

Direktlänk till inlägg 30 april 2013

Så länge hjärtat kan slå, så länge kan skutan gå

Av Lisa - 30 april 2013 15:28

Jag är ingen storseglare. Jag kan även erkänna att jag har aldrig seglat heller för den delen. Tror inte att paddla kanot ingår i seglingstermerna, så ja, nu har jag erkänt. Segla är absolut inget för mig. Trångt och obehagligt. Men dessa två arbetsdagar kan jag mer eller mindre segla en skuta. Vi kallar köket för skutan. Och där har jag varit ensam kapten sen igår. Min matros och min skeppare ligger båda i sjuksängen, och därmed blev det inkallning av vikarier. Det slutade alltså med att jag var den enda ordinare bambabruden kvar i skutan. Jag har nog aldrig varit så nervös någon gång på jobbet för att kunna segla ett skepp helt själv. Dels "lära" upp vikarier men även sköta mina egna uppgifter. Så det var bara att lätta ankar och segla iväg. Efter pepptalk från Annette och alla goa lärare, så gick det galant. Lugnet börjar komma tillbaka inom mig, men jag återgår mer än gärna till normala arbetsseglingar. 

Vill härmed tacka underbara Annette och alla fantastiska lärare på Kärralund för att ni finns! Utan er skulle vi sjunka. Så tack tack tack!!     


Eftersom det är valborgsmässoafton idag så tänkte jag festa till det lite. Jag känner själv att det är jag värd. Så ikväll blir det Chalmers cortegen med Anna och Sandra. Sen blir middag på stan med Jenny, Mattias och Johan. En mysig valborg. Så ett glas vin eller två, lär det absolut bli   


Önskar er alla en god kväll! Don't drink and drive   


  

 
 
Ingen bild

Bambannette

30 april 2013 17:31

Skål och njut ta mig fan!!Love you Girl <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards