lilagardiner

Direktlänk till inlägg 20 november 2015

Godmorgon fredag!

Av Lisa - 20 november 2015 08:15

Ja, godmorgon godmorgon godmorgon. Denna vecka gav sig iväg i rasande fart och nu sitter vi här fredag morgon och undrar vad sjutton som hände? Jo tack, november börjar närma sig sitt slut och december sin början. Vädret håller i sig men kanske inte riktigt på det sättet man gärna vill. Man kan inte få allt tyvärr   Blir det lite snö till jul så är jag nöjd!


Lilla mammsen är på besök och traskade in i onsdags kväll. För tillfället ligger hon och småsnarkar i vardagsrummet, men jag ska nog gå och väcka henne om en stund. Gårdagen bjöds på shopping utan dess like. Väla Centrum hade julshoppingsdag där alla butikerna erbjöd någon form av rabatt på hela sortimentet eller olika produkter. Detta var ett ypperligt tillfälle att ta i akt och börja julklappsshoppingen. Då jag har slirat in mig själv på näthandel där jag kan hitta betydligt billigare priser, slippa människor och ta det i min takt, så var det inte mycket folk som cirkulerade på Väla klockan 11 iallafall. Vi var nog inte hemma förän vid 16 och hade nog närmare bestämt halva Väla med oss. Varför inte liksom? Nu är de flesta julklapparna färdiga om inte annat, vilket känns skönt. Ett par till saknas, men december har inte börjat än så det är ingen press.   


Då vädret inte höll måttet igår, regnet riktigt pissade och man var nog blötare än blötast när man gick två steg utanför, så det blir idag en tripp till Helsingör när vädret känns bättre. Vi ska nog ta oss ner till Louisiana och gå på konstmuseum. Har själv aldrig varit där, så det kan nog bli spännande.   Om vi inte känner för det så stannar vi nog i Helsingör och bara strosar omkring. Inte helt fel heller. (Dock tror jag nog den här mängden lediga dagar börjar ta ut sin rätt. Rastlöshet men framförallt trötthet. Svårt att somna om när Stoffe snozzar hundra gånger, så de är tur att gymmet ligger nära och att jag håller mig uppe med besök.)


I ögonblickets skrivande så hör jag mammas väckarklocka ringa, så hon är nog vaken. Lite frukost och sen drar vi oss ner till stan. Det är himla mysigt att ha lite kvalitetstid med mammsen   


Ha en trevlig fredag!

  

Månadens Testagrambox. Har inte tipsat innan, så gör jag det nu. För 99:- i månaden får du en låda med roliga och goda saker att testa som finns i dagvaruhandeln. Eller som är helt nya på marknaden. Allt i orginalstorlek. Inga små smakprover. Detta är nog våran sjätte box, och är än så länge väldigt nöjda. Den har ett värde på 200-300:- och levereras en gång i månaden. Ska bli spännande att se vad som ska testas till jul! Testa du med! (www.testagram.se)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards