lilagardiner

Alla inlägg den 3 november 2015

Av Lisa - 3 november 2015 15:44

Jag kan inte klaga på hösten, för den har varit hittils helt fantastisk. Det har knappt regnat (här i Helsingborg iaf) och färgerna har gett en sådan härlig energi och glädje. Nu när vi har gått över till november så är det dags att blicka framåt jul. Den är i stort bara runt hörnet, för nu går det fort. Kan inget annat än att säga hur fantastiskt det är att se alla julartiklar som dyker upp mer och mer i butikerna. Jag skulle kunna shoppa allt. Men jag låter bli..   Stoffe hade blivit skogstokig om jag kom hem med en ny tomte varje dag. Vi har tillräckligt har han nämnt, och då har vi max 10 stycken. Om inte ens det! Det gäller att samla på sig de här speciella tomtarna eller figurerna som bara finns under en viss tid. Tur att jag har önskat mig en tomte av mamma i julklapp så jag kan komplettera min riktiga samling. Hihi.


Sista tentaveckan har börjat och nu återstår det bara en tenta kvar, och den är på fredag. Jag känner mig precis som inför förra veckans tenta. Helt hjärndöd och komprimerad. Jag vet inte hur jag ska få in ALLT i mitt huvud. Detta handlar om juridik och vad ska man säga? Knappast mitt bästa ämne, men ett ämne jag har gett sjutton i att jag ska klara av. Första tentan i samma kurs fick jag besked på igår, och den var GODKÄND! Nu återstår bara morgondagens resultat av miljötentan och som sagt denna ljuvliga juridiken. Även om ångesten och tveksamheten kvarstår så kommer det gå bra. När den inställningen gick igenom förra veckan så tvekar jag inte på att den skulle kunna funka denna gången också. Varför inte liksom? Jag vill bara ha det överstökat, för sen, sen kan jag ha ett liv igen!   


Hemmet hänger efter och jag är så sugen på en riktig grovstädning. Braka loss totalt med städningen. Men det är något som ligger på priolistan när det lugnat sig i skolan. Och jag ska baka. Och jag ska sova. Och jag ska träna. Och träna lite till. Ja, jag ska göra så mycket egoistiska saker som man kan älska livet lite extra för! Vilken härlig känsla!


Som jag nämnde förra veckan så begav sig Stoffe och jag till Blekinge och Ronneby för en långhelg ute i skog och mark. Då Stoffe jobbade helgen innan så tog han ut en semesterdag på fredagen så vi kunde åka redan på torsdag kväll. Jag kan säga att det var så himla skönt att komma iväg. Att bli lite bortskämda (ganska mycket faktiskt!   ) och njuta av både sällskap och skogens lugn. Monica och Lennart tog väl hand om oss och vi återkommer gärna. Vädret var sådär, mörkt och trist, men regnet höll sig borta. Det blev långpromenader i skogen, fika i "stora" Ronneby centrum, besök i deras nyinköpta sommarstuga och fantastisk matlagning. Vi ska inte klaga, vi hade det himla bra. Som man alltid säger när man åker iväg så försöker man ha med sig mindre saker hem. Ack fick vi för det och hem kom vi med förtidig julklapp i form av tomtar (haha, stackars Stoffe) och mat. Hemlagade produkter så som blåbärssylt, inlagda päron i ingefära och kanel, jordgubb/rabarbersaft och flädersaft. Och lite honung på det. Men även ett par matlådor som vi kan klara oss på under en hel vecka. Bortskämda? Njaaaa   
Vi kommer iallafall återvända om ett tag igen för lite frisk luft och ompyssling!


Nu inväntar jag Stoffe för att kunna fixa middagen innan kvällens scoutmöte drar igång. Ska även hinna plugga lite innan vi drar iväg.

Ha en fin tisdag!

  

              

Ovido - Quiz & Flashcards