lilagardiner

Alla inlägg den 13 november 2015

Av Lisa - 13 november 2015 13:40

Man ska aldrig säga aldrig, men den här dagen känns lite som en sägen. Alldeles för mycket prat om en dag som ska ge otur, men peppa peppa, än så länge har ingenting hänt. Dagen är ju inte slut, men som sagt, mycket snack. Det känns som vilken fredag som helst. Känslan av att det är helg, och jag äntligen ska få lite sovmorgon.   


Efter tentaperioden väntande en väldigt lugn period av lediga dagar och ro i själen. Det enda som är inplanerat i skolan är ett studiebesök på DSV på måndag, och sen två dagarmed arbetsrätt. Eller mer om hur man ska uppträda på en intervju inför praktiken och hur man kan skriva ett CV. Då jag redan har praktikplats så går jag nog bara för att slippa sitta hemma och uggla. Det har blivit lite så denna veckan. Det har liksom inte varit några måsten, tentaperioden tog på krafterna och jag har känt mig helt slut i både kropp och knopp. Pricken över i:et så har jag på något vänster skadat min rygg. Efter måndagens PT träning så har nedersta delen av ryggen värkt som bara den att jag inte vågat träna ordentligt som jag brukar. Körde ett lugn Bodybalance pass i onsdags iallafall för att sträcka ut kroppen lite, men tror bara det gjorde saken värre. Får nog hålla mig till promenader ett tag. Bara jag håller mig i rörelse så är det okej. Sittande och stående gör det jobbigare..


Som sagt så är det fredag idag. Började faktiskt morgonen med en promenad i Pålsjö tillsammans med goa Ina. En timme avklarad träning, och jag hamnade i soffan igen. Varit och handlat inför kvällens middag. Min pappa kommer nämnligen på helgbesök idag, och då tänkte vi bjuda på middag här hemma. Hittade ett sådant fantastiskt gott recept med fläskfilé som tanken är att vi ska servera. Detta var honungsdoftande fläskfilé med vitlöksfrästa bacon i gorgonzola sås serverat med hasselbackspotatis. Säg mig, vad är inte det goda i detta?! Det bara vattnas i munnen på mig vid tanken av kvällens middag. Jag hoppas dock det smakar lika gott som det låter. Jag återkommer med resultatet !  


Igår var mina bakfingrar så naiva att jag var tvungen att slänga ihop något gott. Det är väldans kul att baka något nytt varje gång, men även återkommande bakverk. Så igår blev en liten träning inför kommande julbak. Ett sats stora äpple-och kanelmuffins med smulpaj som topping. Stoffe gav mig tummen upp, och detta kommer bli efterrätt till ikväll med lite vaniljsås. Nu längtar jag ännu mer till julbaket. Tur det närmar sig snart, men innan dess får jag leta fram lite goa recept att avverka.


Nu tänkte jag kolla upp hur långt pappsen har kommit på färden och kanske börja på min efterlängtade bok.

Ha en toppen helg!

  

 

Ovido - Quiz & Flashcards