lilagardiner

Direktlänk till inlägg 17 november 2015

A simple hello could lead to a million things

Av Lisa - 17 november 2015 14:12

Helgen gick förbi snabbt som den brukar göra. Strax efter att jag postade förra inlägget ringde pappsen och han var utanför porten. Snacka om tajming! Och ja, vad ska man säga. Vilken härlig helg! Oavsett vad som hänt förut, och vad som hända skall så var det nog viktigt för oss båda att ha en sådan där helg där vi bara flöt undan, gjorde vad som passade oss och på min nya hemmaplan. Fredagen bjöd på middag här hemma hos oss och som jag nämnde innan om ett väldigt gott recept jag hittade inför matlagningen, så kan jag meddela att det var super. Det blev sådan kraft i maten att  man kunde liksom inte sluta äta. Jag tänkte länka till receptet här: http://www.kokaihop.se/recept/honungsdoftande-flaskfilegryta-med-vitloksfrasta-bacon (Vi använde dock vanlig grillkrydda, och stekte upp hela skivbitar av fläskytterfilén och detta var lika gott ändå!)

Lördagen bjöd på sådär grått tråkigt väder, men vi trotsade det och tog färjan över till Helsingör, åt en god lunch och tog båten tillbaka. Vi kunde inte skicka hem pappa utan att ha fått uppleva 50-tals caféet så vi tog eftermiddagsfikan där. Och pågrundav Sverige-Danmark fotbollen under kvällen var alla resaturanger i stan fullbokade så vi fick ta oss beställa hem pizza ifrån Helsingborgs godaste pizzeria, nämnligen Torino   Tråkigt nog när man började vänja sig vid att pappsen var här så var det dags att säga hejdå. Runt lunch åkte han hemåt Göteborg igen, och nästa gång vi ses är runt jul. Uppskattad kvalitetsid med pappa var värmande för hjärtat. Vi var nöjda med helgen!

      Det var nästan så att pappa har läst våra tankar om just glögg. Årets Blossa glögg har en sådan snygg flaska att tanken av att den nästintill är slutsåld i hela Sverige, gjorde mig väldigt glad när vi öppnade ett par presenter i fredags. OCH!! Flaskan var såååå snygg i verkligheten!

Även ett glöggset var medföljande. Äntligen ett sådant med värmande ljus under kanan. Det var kanon! Nu kanske vi kan ha ett stundande glöggmingel innan jul   


Denna vecka innehåller ett nytt familjebesök. Pappa byter av och mammsen kommer hit. Imorgon kväll anländer hon och stannar till lördag om jag inte minns fel. Stoffe kommer jobba på som vanligt, och jag & mammsen får lite kvalitetstid. Ett besök till konstmuseet Louisiana och lite julklappsshopping ska nog förgylla våra dagar. Ska bli mysigt att få ner henne om inte annat. Det dröjer lite mellan gångerna nu för tiden när skolan har tagit så mycket tid. Men nu när det är rätt lugnt så blir det tid för mammsen    Det vankas skola torsdag och fredag nästa vecka, dock bara torsdag för mig då det blir lite semester för mig och Stoffe över helgen. Men annars, lugnt och skönt. Kan behöva det!


Näää, nu tänkte jag förbereda middagen lite, och göra slag i saken med att börja läsa boken jag länge tjatat om. Ikväll är det scouter så det blir ingen läsning där inte.

Ha det gott!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards