lilagardiner

Direktlänk till inlägg 18 juli 2015

The day before THE DAY!!!!!

Av Lisa - 18 juli 2015 18:57

Att denna veckan bara försvann samtidigt som man råkade blinka med ögonen känns helt overkligt. Just nu är det bara timmar kvar tills det är dags. Jag kan inte riktigt få in det i mitt huvud. Om 19 timmar går flyget mot Japan och Tokyo. G A L E T!!!!!!!!!!! Och jag är så nervös. Kan inte riktigt sitta still, behöver ha något att göra hela tiden för att inte tänka så mycket på det. Så idag har vi städat hela lägenheten, ätit lunch, gått promenad inne i stan, tagit en fika på Ebbas, fönstershoppat, handlat det allra sista, hängt hänglås nere på piren, myst nere vid hamnen, pantat flaskor, betalat räkningar, fixat klart handbagaget och nu snart är det dags för middag. Ja, ni hör. Full rulle heeeela dagen.    


Det finns ju egentligen inte så mycket att vara nervös för. Man ska ju ha någon form utav resfeber. Speciellt nu när det gäller något så häftigt och utöver det vanliga. Väl på plats så kommer det flyta på som vanligt samtidigt som de nya intrycken stämplar sig in på livet. Som jag skrev senast så dyker det bilder här och var på olika flöden om scouter som anlänt till Japan. De flesta har välkomnats utav regn, men cirka 35 graders värme. Sen är det ju inte vilken värme som helst, utan mer eller mindre bastu värme. Klimatet är klibbigt och man ska nog vara glad om man någon gång får en minsta lilla kalla vindpust. Vi får iallafall hoppas att regnet håller sig borta för det har vi fått nog med. Idag har det dock varit kanon väder, så man ska ju inte klaga. Jag hoppas innerligt att det fortsätter så för er som komma ska till semestern. Sverige är en riktig guldpärla när det kommer till just sommarn. Lite synd att missa det, men man kan inte få allt här i livet!   


Igår var sista dagen på klimat för stunden. Lite tråkigt att lämna alla godingar, men man säger som sagt inte farväl, utan bara på återseende. Jag har haft ett par fantastiska sommarveckor och mycket nytt på lagret. Det känns faktiskt väldigt bra! Så igår fick jag en liten gåva från administrations avdelningen i form av en termos (vilket vi faktiskt inte ännu hade införskaffat!) och en bakbok med världens godaste kladdkakor som dimper ner i brevlådan när jag väl kommit hem. Jag kände piken direkt när jag fick läst kortet. De kommer helt enkelt sakna mina kakor, så jag får allt se till att baka en ny variat av kladdkaka från boken när jag kommit hem för att komma förbi med.    Hihi. 


För kvällen så har jag inte så mycket mer att säga. Middagen inväntas, och det är bara att börja räkna ner timmarna. Det kommer gå hur bra som helst, jag ska bara intala mig själv det. Jag tror för det mesta att det är flygresan som spökar mest, men åksjuktabletterna är redo att intas imorgon bitti, så kan jag allt sova gött på flyget sen. Har böcker nerpackat i handbagaget och även Japan-boken som vi fick i början av året. Vi har kollat in lite favoriter som vi gärna vill se och göra väl på plats. Lägret börjar inte förän den 28 juli om jag inte minns fel, och innan dess hinner vi med mycket. Och scouter kommer allt vara ÖVERALLT! Från alla världens hörn. Så häftigt! 

Men det häftigaste är nog det här med att träffa scouter som man både jobbat och varit på läger tillsammans med. Speciellt under World Scout Jamboree 2011 här i Sverige, och från World Scout Moot i Kanada 2013. Det är rätt så coolt man kommer träffa dom igen. Jag har faktiskt några stycken från olika länder som jag kommer träffa igen. Helt otroligt vad scouting gör!   


Nej, nu får det vara slutpladdrat för mig. Jag slänger in ett hejdå-inlägg imorgon bitti. Någon sovmorgon blir det inte då Susanne hämtar upp oss runt nio så vi hinner med Helsingörsbåten vid halv tio.



Ha en fin lördag och njut av solen!

   

 

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards