lilagardiner

Alla inlägg den 10 juli 2015

Av Lisa - 10 juli 2015 21:54

Man kan bygga upp hur många fasader man bara vill, men en dag så kommer någon att riva den. Det är svårt att hålla sig över ytan med andra ord. Och just denna veckan har toppen inte riktigt nåtts. Fåtal sovtimmar, bullrig mage och känsloöversvämningar. Ja, jag är väldigt nervös inför resan. Ja, jag har resfeber som heter duga. Men varför? Det undrar jag dock lite med. Detta kommer bli en livs resa utan dess like, och här sitter man dagar innan avresa och önskar att man hellre stannade hemma. Självklart kommer jag ta mig själv i kragen och åka iväg, men det är samma visa nu som det var när jag åkte till Kanada för två år sedan. Mycket tankar som "tänk om..". Dom är fruktansvärda. Sådär lagom jobbiga. Och flygresan ska vi inte tala om. Jag är van vid max 5 timmar flyg, men nu har vi en resa på cirka 16 timmar sammanlagt uppe i luften. Jag får bara gåshud när jag tänker på det. Jag undrar hur jag tänkte där?


Men good bless friday. Det känner jag ända från topp till tå att jag är värd. En sådan där lugn, behövlig helg med långa sovmorgonar. Att sova ikapp lite sömntimmar hade ju inte varit helt fel.   Men framförallt bocka av en eller flera "to do" punkter på listan. Några har iallafall gjorts under veckan, och det är jag väldigt tacksam för. Men nu är det nog dags att ta allvar i packningen och diverse. Så ja, denna helgen kommer bli lång, men förhoppningsvis väldigt bra. I will do my best!


Nu tänkte jag inte rabbla massa skit mer. Klockan är snart slagen tio, och jag är trött som en gnu. Fem sekunder på kudden och Lisa har somnat. Tackar! Tvn visar inget sevärdigt som vanligt, så då kan man hellre slå sig till ro i sängen med en bra bok.   


Innan jag säger godnatt tänkte jag bara passa på och tacka min kära sambo och kärlek för att han står ut under mina resfebersutbrott. Han kan allt göra en till den svagaste av kärlek genom att bara le. Men när det är som jobbigast så finns han där med den tryggaste famnen jag någonsin känt. Att jag älskar honom något innerligt är något man inte har missat. 

I onsdags så blev jag helt knäsvag efter jobb när han köpt rosor och ställt på köksbordet. Bara en sådan grej gör mig lycklig ända in i själen, och kan glömma allt som är jobbigt.   


Trevlig kväll!

  

   

Ovido - Quiz & Flashcards