lilagardiner

Direktlänk till inlägg 16 juli 2015

Money, money, money, must be funny, in the rich man's world.

Av Lisa - 16 juli 2015 19:12

Bilder på gula kånkenväskor dyker upp mer och mer både på Facebook och Instagramflödena. Första planet med svenska scouter avgick i tisdags. Sen dess har det avgått minst ett plan om dagen. Om tre dagar så är det våran tur. Resfebern blir bara större och större. Man kan väl i kort och gott säga att man just nu lever lite i extas på något sätt. Nervositet, glädje och alla dess olika känslor på en och samma gång. Det är dock lite svårt att förklara hur, men det bubblar och sprudlar i magen. Sådär som det ska vara när något stort och häftigt är pågång. 


I tisdags var det dags att äntligen växla lite pengar. Då vi bokade valutan för en månad sen för att slippa få åka till olika ställen och hämta ut lite strö YEN här och där, så hände det som inte skulle hända. Han som jag bokade pengarna hos på Forex hade på något sätt slarvat bort min beställning. Tackar! Synd att inte samma kille jobbade då, för han skulle fått sig ett och annat för slarv. Denna killen på Forex kunde erbjuda en summa som knappt skulle täcka första veckan. Jag förklarade för honom snällt men tydligt att han insåg att vi är cirka 2000 scouter i Sverige som ska växla samtidigt, och jag hade bokat, och nu säger du att ni har inte mer? Förbannad in i ryggmärgen var jag, men försökte visa mig lugn. Jag ville bara ha pengarna för att kunna släppa det sen, och inte behöva åka en extra vända. Tyvärr kunde han inte göra så mycket åt det mer än att ringa ner till Knutpunktens Forex och se ifall de hade mer än dom. Och det hade dom som tur var. Vi hade 30 minuter på oss att ta oss in till stan för att växla innan dom skulle gå över till nästa person. 

I kort och gott så har vi iallafall nu en redig bunt 5000;- sedlar som bara väntar på att få användas. Helt nytryckta och oanvändna. De känns precis som monopol pengar och man kan nästan tro att vi själva har tryckt här hemma. Haha.   


Packningen har inte riktigt blivit något bra av. Motivationen till att just packa är lika med noll. Jag tror nog det är det värsta som finns bland annat. Just att packa. Jag vill ju gärna ha med mig så mycket det bara går, men jag vet även att jag får köpa så mycket jag bara vill väl på plats om jag bara bär på det själv, och det kan jag väl inte säga nej till. Men någon måtta får det nog vara. Det börjar iallafall likna något, men kaoset här hemma kvarstår. Imorgon så är tanken att allt ska vara färdigpackat. Så kan man småpela och städa innan vi åker. 

Stoffe tänkte ta och klippa sig efter jobb imorgon, och jag själv ska skämma bort mig själv genom att göra ögonfransförlängning. Varför kan man tänka? Jo, jag vill helst slippa smet av mascara en hel månad, och valde därför detta för att se lite piggare ut.   Jag var nöjd förra gången jag gjorde det och det såg väldigt bra ut, så då gör jag det gärna igen. 


Nu tänkte jag inte pladdra på mer. Solen skiner så skönt så det är nästan synd att sitta hemma och inne. Stoffe är hos sin pappa och Susanne i Hässlunda på någon kusinträff, så jag funderar på att ta mig en promenad innan jag gräver ner mig i min bok som jag vill läsa ut innan söndag. 


Fredag imorgon, och sista dagen på KlimatTransport. Det är blandade känslor, men det är ju inte farväl, utan mer på återseende. Ska allt se till att våldgästa dom när jag kommer hem ifrån Japan.   


Ha en fin torsdagskväll!

  

 

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards