lilagardiner

Direktlänk till inlägg 14 juli 2015

Gräset är bara grönare på andra sidan, om man glömmer vattna hos sig själv

Av Lisa - 14 juli 2015 07:20

Vi har nu gått in i domedags veckan. Avreseveckan med andra ord. Tisdag morgon och det är bara fem dagar kvar tills vi ska flyga iväg med ett magnifikt äventyr. Tror ni fjärilarna sprattlar mer än vanligt just nu? Svar: JA! Om jag har svårt att somna om nätterna nu, då undrar jag innerligt hur det ska bli natten mellan lördag och söndag. Jag känner att det kommer bli en dygna-natt. Alldeles för lite sömn, och på flyget kommer så spänd att det lär inte bli något sömn heller. Men men. Jag ska se till att ta någon åksjuketablett innan vi åker iväg, så hoppas jag iallafall det hjälper lite för sömnen om inte annat   


Helgen som gick var lugn och skön. Det blev en liten roadtrip till att hälsa på folk här och var. Lördagen dock hade vi heldagsutflykt tillsammans med Stoffes farmor. Jag som aldrig varit ute på Skäret, typ Höganäs, och cafét Flickorna Lundgren, fick nu uppleva detta. Stoffe och hans farmor konstaterade att det var 18 år sedan de båda var där senast, så det var ett bra förslag. Vädret var på vår sida, men dock lite kalla vindar, men solen var framme så man ska inte klaga precis. En trevlig stund och ett dyrt café besök. Det såg ut som om det var goda kakor och så, men för det priset så kände jag att hit åker jag nog inte igen. Det var som vilket fik som helst egentligen, men för andra kanske det är speciellt. Men nu har jag varit där, så jag föredrar nog Ebbas fik här inne i stan, eller något annat. Detta kanske bara för att priserna chockade mig. Haha. Jaja. Fint var det och en trevlig stund. 

Senare på eftermiddag drog vi oss tillbaka och hamnade på grillning hos farmos förening i Mörarp. Ett gäng pensionärer och en barnfamilj som brukar göra detta på sommaren. Mat är gott, så varför inte? Vid sjutiden rundade vi av och tackade så mycket för dagen. Farmor var nöjd och glad över en sådan trevlig dag, och det var de som var meningen. Självklart tyckte vi det likaså.  


Söndagmorgon blev kortsovmorgon därav vid halv tio så skulle jag träffa upp Ina och Jennie på Kafferepet inne i stan för en frukoststund. Det var en riktigt trevlig stund med fina tjejer och en härlig stund att bara koppla ifrån resfebern för att bara umgås och bara vara. Man kan helt enkelt bara vara sig själv utan att tänka på något annat. Det blev en del jobbprat, då vi alla tre gick speditörsutbildningen, och bara allmänt tjöt. En stund som var uppskattat till tusen. 

Vid tolv så fortsatte våran roadtrip runt om i Helsingborg, och vi hamnade hos Stoffes mamma på en kaffestund. Deras hund har växt som ogräs och för mig känns det som om han är stor som ett hus, men han är ju bara valp. Leksugen var han för fulla muggar, men det fick allt Stoffe ta hand om. 

Efter ett par kaffekoppar senare körde vi ut till Kulla där Stoffes pappa och Susanne befann sig. Ännu mer kaffe där och allmänt tjöt. Susanne erbjöd sig att köra oss till flygplatsen på söndag, så då var den punkten klar. Tackar!


Ja, annars så är det sista handlingen som sker idag. Vi har beställt lite YEN på Forex som vi ska växla till oss, och fylla på det sista i neccesären och lite små saker. Imorgon så sker storpackningen. Så kan man göra annat på kvällarna sen.   Ikväll kommer dock Hasse Andersson till Grytan, så då får packningen flyttas fram. Har väntat på att han ska komma hit väldigt länge, och då ska jag bannemej inte missa honom. Hihi. Vi hoppas vädret håller sig på topp ikväll om inte annat, men det ser bra ut för nuläget, så det blir nog en lyckad show.   


Nu får jag packa ihop det sista innan jobb. Klockan bara springer iväg.

Ha en trevlig tisdag, och på återseende!   

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards