lilagardiner

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2013

Hashtag# Scout

Av Lisa - 2 oktober 2013 12:50

Dom här uppdateringarna håller inte riktigt måttet längre känner jag. Kan dröja veckorvis innan något nytt kommer upp. Jag ska försöka skärpa mig!   


Som det var sagt förra veckan, så var det äntligen dags för Ledarutbildningen i helgen. Del 1 som bestod utav friluftsliv delen. Så den som säger att det fortfarande känns som sommar ute, kan slänga sig i väggen. Ett riktigt ståtligt vindskydd som Mörarp scouterna instruerade till, så kan man väl inte klaga på hur skyddat från vind och regn det var. Dock fick vi inget regn vilket var härligt! Men kyla på nätterna var desto värre. Minusgrader.. I love it.. Men kan faktiskt säga att när man väl fått upp lite av sin kroppsvärme igen genom att kila fast sig mellan Philip och Victor, så klarade jag mig igenom båda nätterna. Wiiiiin! Sen om pojkarna frös var en annan femma. Jag var varm!   

Helgen på magiska Apelhult sprang iväg fort. Ett riktigt gött gäng bestående av 15 scouter, kom överens bra och det var tråkigt att behövas lämna så fort redan. Det är la tur att del 2 är inom kort. Typ en månad. Ett gäng nya scoutvänner blev de iaf. Och det känns fantastiskt!

Jag borde egentligen gjort den här utbildningen för länge sen, men det känns underbart att få göra den nu. Dels med detta härliga gäng och dels att man nu är lite mer ledarvan och äldre att kunna fokusera på de viktigaste delarna och komma ut sin obekvämlighetsbubbla. Jag känner mig som en ny människa. Tänk vad lite ord, människor och natur kan göra.



Annars rullar allt på bra. Framtiden ser.. ganska så mörk ut. Vad sjutton ska jag bli när jag blir stor? Det är fortarande ett stort frågetecken! Well well.

Till helgen blir det resande igen. Destination Lund. Där blir det äntligen ett möte med arrangemangsgruppen för Upptäcksfärd Norden i Norge nästa år. Det är dags att slå våra kloka huvuden ihop och göra ett fantastiskt äventyr för scouterna. Ska bli trevligt!


Nää. Back to work. Annette är på Skår idag, så jag får segla skeppet själv med hjälp av två vikarier. We are still on water. Så det är ju bra.

I eftermiddag blir det höstfotografering  i Tollered med min andra hälft, Spårarmöte och planeringsmöte inför nästa veckas övernattning. Vem har sagt att man ska ha ett stilla och stresslöst liv? Hahaha. Inte jag iaf. Jag kör på full fart!


Tjooflöjt!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards