lilagardiner

Alla inlägg den 31 oktober 2013

Av Lisa - 31 oktober 2013 19:12

Och så börjar denna oktober månad lida mot sitt slut. Bara ett par få timmar kvar, å sen går vi över till november. Det känns faktiskt rätt så skönt. Vi börjar iaf glida mot ljusare tider. Eller iofs, det är ju rätt mörkt ute nu, men snart så är det sommar igen.   Höhö. 

Nja. Först kanske vi kan ha en trevlig jul att njuta av. Så på tal om jul. Imorgon drar jag o mammsen ner till Ullared å shoppar. Jag hoppas kunna fixa en och annan julklapp. Helst alla färdiga, men det tror jag knappast. En början iaf.   


Nu börjar jag undra vad som har hänt sen senast? Tiden har bara sprungit iväg och som sagt, bloggen har väl inte riktigt legat på prio ett listan. Men hade önskat en uppdatering lite oftare ändå. Men men. Det har varit en del scouting sen senast iaf. Som vanligt med andra ord. Jag har gått och blivit pappersscout. Jag trodde bara jag skulle hålla mig till den fysiska delen av scouting, men nu har det blivit lite högre positioner också. Efter jul sitter jag med i Tollereds Scoutkårs styrelse som sekreterare. Det känns väldigt bra faktiskt. Så i helgen som var, så var jag på min första distriksstämma. Tro det eller ej. Det var dags nu kände jag. Dels var det för att jag och Daniel skulle redovisa Mootet, och sen var det rätt intressant och följa vad som händer i distriktet. Nytt namn har vi fått iaf, Västgöta Södra Scoutdistrikt. Jag kan väl inte riktigt säga att jag tycker om det nya namnvalet men vad ska man göra? Bara att gilla läget! Under stämman blev jag en av kårens delegater. Jag hade alltså rösträtt. Jag kände mig rätt mäktig faktiskt    


Ikväll är det dags för Skypemöte med UN teamet. Ska bli trevligt! Nu är ju äntligen anmälan öppnad, så jag hoppas vi får många anmälda scouter! Jag är pepp! Om två helger har vi våran fysiska träff i Linköping. Dags att sätta fart på allvaret ordentligt. 

Här kommer iaf en bild på oss i UN 2014 arrangemangsgrupp   

 

Annars så rullar allt på. Till helgen är det helt fritt. Inget inplanerat. Det känns rätt gött. Då blir det att ta igen förlorad sömn, packa upp från Ullared, söka fonder till Japan, och lite annat smågodis. Det kan behövas. Jag ligger lite efter i planeringen. Orken har inte funnits. Kanske inte så konstigt då jag jobbat de två senaste helgerna. Men men. Det kostar att ligga på topp!   Nästa helg blir det scouter igen. Ledarutbildningens sista del. Denna gången i Alingsås. Ska bli trevligt att träffa gänget igen. Och även underbart att äntligen få kalla mig själv riktig ledare! 


Nu ska jag småfixa innan mötet börjar vid 20. 

PS: Jag kanske inte har nämnt det, men den 6 januari drar jag och Sandra till Lanzarote. Fy sjutton vad gött det ska bli. Sol, bad och inga måsten. Det blir äntligen dags att stänga av världen och köra lite ego. Det kommer jag vara så värd! Och kvalitetstid med en fantastisk vän i en hel vecka är ju det bästa   


Tjingfling!     


Ovido - Quiz & Flashcards