lilagardiner

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2016

Sweet tweentyfive

Av Lisa - 10 augusti 2016 20:44


Alltså WOW vilken fantastisk dag det blev! Vilken underbar födelsedag och vilka fantastiska människor jag har lyckan att omges av. Jag kan inte annat än att vara nöjd och lycklig efter ett firande utöver det vanliga. Jag brukar inte fira mig så stort i vanliga fall, men nu var det 25-årsdagen och då kände jag att det var dags. Det kom familj och vänner från Sveriges olika städer för att fira lilla mig. Och helt otroliga presenter fick jag med som pryder vårat hem så vackert. 


Ja, vart ska jag börja? Dagen startade med högsång av mamma och Monica på morgonen med lite presentutdelning. Lite frukost på det, duschkö och packande av bilar var vi senare påväg ut till Mörarp för att duka och förbereda. Vi tog även en tur till Knutan för att hämta upp min vän Sandra från Göteborg. När vi väl var på plats i Mörarp kände jag lite hur svetten lackade. Mest för att jag hade mycket svårt att förmedla hur jag ville ha det med dukning och maten. Jag hade inte skrivit så många lappar, utan i huvudet var det mesta nerskrivet. Men efter många om och men så gick det fin fint, maten var iordninggjord, dukningen var klar och grillen tänd. Nu väntade vi bara på gästerna. 


 

En efter en droppade familj och vänner in i scoutstugan och glädjen bara surrade inom mig. När alla väl var på plats intog vi maten och jag fick hoppa runt bland borden för att kunna prata med alla gästerna. Tänk att dom var där bara för att fira mig. Stämningen var på topp, maten mycket väl godkänd och det var dags för tårta och kaffe. Presenterna hade jag öppnat lite i efterhand efter hur gästerna kom. Jag ogillar så att öppna presenter framför en stor samling människor. Jag vet dock inte varför, men jag tycker de är trevligare att öppna dom direkt, för att låta andra få se det också. Som jag skrev innan, jag blev helt överväldigad av fantastiska presenter.    


   


Vid 18tiden hade de flesta gått hem och vi städade stugen efter oss, packade ner kvarvarande mat (vilket har gett oss lunch i en hel vecka känns det som..) och presenter för att bege oss in mot stan igen. Vädret visade sig inte på sin bästa sida som vanligt, utan det blev allt ett par regnskurar titt som tätt. Men på kvällen var det bra med uppehåll, dock rätt blåsigt, men vi begav oss in till stan för att besöka HX-festivalen. Inget att hänga i granen tyvärr, men sällskapet gjorde kvällen värd att stanna ute för ändå. Dock begav vi oss hemåt vid 23 då vi var trötta som gnuar efter en hel dag med kalas och fixande. Det blev en go' sovmorgon på söndag kan jag meddela   


Avslutningsvis vill jag bara tacka alla som kom och firade mig, alla grattis hälsningar på FB, sms och telefonsamtal.

TACK TACK TACK!     


             


 
 
Misstossequeen

Misstossequeen

10 augusti 2016 23:28

Grattis :D

Svar: Slinga och frisyr tänkte jag :D ja hon är riktigt duktig :D

Vad skönt :) kapps nu är sommaren borta för detta året haha. Det är bra med mig :)

Ja den var jätte fin :D

http://misstossequeen.se

 
Sofia Werlin - mammalivet & hälsolivet

Sofia Werlin - mammalivet & hälsolivet

11 augusti 2016 09:48

Grattis i efterskott :).
Svar; ja vi får försöka hitta en dag, vi tar gärna en promenad när vädret tillåter det :D

http://sofiawerlin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards