lilagardiner

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2016

When time just past by

Av Lisa - 3 augusti 2016 21:42

  

Alltså hur galet kan det vara att man för 1 år sedan satt i den varmaste värmen jag någonsin skådat och räknade ner dagarna till sin födelsedag? Typ lite som nu. Jag räknar ner dagarna till lördag. Nästan lite som ett barn som väntar in julafton och tomten. Men att spendera just födelsedagen i Japan var lite speciellt. Jag visste att någon marsipantårta lär det inte bli, familjen var flera tusentals mil ifrån men jag var omringad av 33000 scouter så man kan säga att det kompenserade upp känslan lite. Stoffe ordnade tårta på sitt egna lilla vis, och han var så söt när han dök med den på kvällen efter en hel dags letande i byn ett par kilometer bort ifrån lägerområdet. Det var ju allt min födelsedag och vad gör man inte för sin flickvän?     


Att tiden sen Japan bara sprungit iväg är inget snack om saken. Det känns lite overkligt att man ens varit där och upplevt det helt fantastiska landet. Jag var liksom där på jamboree. Bara det ger mig lite gåshud. Det kunde jag nog inte själv tro för ett par år sedan. Men tiden läker sår, och ger en möjlighet att öppna upp nya äventyr att bestiga. 




Och om vi ska fortsätta spekulera i tidigare tider så spenderade jag denna dagen i de Kanadensiska skogar för tre år sedan. För TRE år sedan var jag i Kanada på mitt allra första Moot, möte en salig blandning av nya vänner och gjorde något som tog mitt liv till en annan nivå. Bilden ovan togs av min mexikanska patrullkamrat när vi var ute på en kortvandring runt sjön vid lägerplatsen. Bakom mitt huvud fanns lägerplatsen kan man säga. Och runt om oss fanns det ett par vilsegående björnar. Var man tokig om man låste sitt tält varje natt för att björnen inte skulle komma in när man låg och sov?   Jag kan inte få nog av att flasha tillbaka på sådana här underbara minnen och fantastiska äventyr som hänt de senaste åren. Det är helt magiskt, helt otroligt vad scouterna kan bidra till. 


På tal om scouterna, och alla läger. Iår blev det inget sommarläger. Varken för mig eller Stoffe tråkigt nog. Vi har jobbat på som gnuar, och det kommer vi fortsätta göra. Om det kliar i mina scoutfingrar? Oh ja! Jag är så lägersugen så det är galet. Så många kompisar och bekanta som uppdaterar från sina pågående lägerturer, och jag kan nog erkänna direkt: ja, jag är mega avundsjuk!! Men ska man komma någonstans i livet så gäller det att satsa. Jag satsade på att jobba. Läger kommer hela tiden. Redan nästa år är dags för jamboree här nere i Söder, närmare bestämt Kristianstad. Beräknat ett 20 000 tal scouter. Well, why not? Vi får se vad framtiden förutsäger. 


 

Som avslutningsvis på minnen och överflödiga tankar, så bjuder jag på en bild på senaste tillskottet i tavlor här hemma. Jag blev helt såld när jag såg den på internet, och nu äntligen finns den hos oss. Jag tycker allt tavlan talar för sig själv. I L O V E I T   


Nu kallar sängen, snart helg. Nu kör vi ända in kaklet. 

Godnatt   




 
 
Sofia Werlin - mammalivet & hälsolivet

Sofia Werlin - mammalivet & hälsolivet

4 augusti 2016 10:11

Men vilken snygg tavla! :D
Svar; wienergatan ligger på planteringen :). Åh synd att du inte hann anmäla dig men jag ska försöka ordna en ny framåt våren igen!
Promenadsällskap har vi gärna en dag :)

http://sofiawerlin.se

Lisa

10 augusti 2016 21:19

Jamenvisst är den!? Är så nöjd med den :) Nu har jag Göteborg nära

 
Misstossequeen

Misstossequeen

4 augusti 2016 13:37

Jätte fin tavla :) Vart är den köpt? :)

Svar: Det är en jätte bra månad ;) Åh det låter hur mysigt som helst ju! Hoppas du får en toppen dag!!

Hahaha ja men eller hur! ;) Tiden går ju faktiskt riktigt fort så.. :P

http://Misstossequeen.se

Lisa

10 augusti 2016 21:16

Tack! :) Har haft en fantastisk helg, underbar födelsedag och redig höstväder är kommen. Det var den sommaren de ;) Allt bra med dig?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards