lilagardiner

Direktlänk till inlägg 31 maj 2016

Viva la holiday!

Av Lisa - 31 maj 2016 22:20

Det sägs att sommaren slår på stort imorgon. Trots sina redan 25-30 grader så tar äntligen juni månad vid. En riktig sommarmånad som har varit riktigt efterlängtad. Ikväll vid tio så var det fortfarande ljust ute, luften var ljummen och nu när klockan börjar närma sig halv elva finns det somriga fortfarande kvar. Vad ska man säga, sommaren är officiellt här imorgon. Yeeeey!   


I fredags var det äntligen dags för examen. Tiden sen dess har bara sprungit iväg, och jag hade gärna berättat om vilken fin dag det blev, och visa lite bilder med för den delen, men nu vill jag bara åka iväg på lite semester. Om fyra timmar går tåget ifrån Malmö central till Kastrups flygplats nämnligen, så examen får vänta till efter semestern. 

Så vart bär det av? Jag har nog inte skrivit eller sagt det till så många, men imorgon åker jag och Stoffe till Zakynthos. En fantastisk grekisk ö i Medelhavet. Där ska vi tillbringa två veckor med massor av god mat, greker, bad och en himla massa andra utflykter. Jag är lite extas för tiden till denna dagen har bara runnit iväg. När vi bokade resan i januari så var det mer än 100 dagar kvar, medans det nu bara är få timmar kvar tills flyget lyfter. Det ska med andra ord bli hur skönt som helst att stänga in sig i en semesterbubbla ett par veckor och bara vara. Man får liksom göra lite som man själv vill. Sådär som det ska vara. Ja, vad ska man säga, jag längar något fruktansvärt!! 


Stoffe hade inte tänkt sova så många timmar inatt, och jag hoppas iallafall få ut ett par stycken. Typiskt nog går det inga båtar eller tåg ifrån Helsingborg ner till Kastrup, så vi får köra ner halv tre inatt för att parkera på Susannes jobb i Malmö och sedan traska de få metrarna till centralstationen och vänta in tåget. Flyget lyfter halv sju imorgon bitti, och det gäller att vara ute i god tid nu när det gäller att åka tåg. Jag fixade iordning lite pannkaksplättar till oss att äta under resan, för på flygplatsen lär vi bli bankrutt för en liten kopp kaffe. Hehe. Är det semester så är det!


Nu tänkte jag packa ihop det sista i handbagaget och försöka sova ett par timmar. 

Ha det gött här i Sverige, så återkommer jag efter semestern. 

  

 

 
 
natalia

natalia

1 juni 2016 08:51

Ha det underbart!

http://nouw.com/nattis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards