lilagardiner

Direktlänk till inlägg 30 maj 2016

A happy mothers day

Av Lisa - 30 maj 2016 20:59

Visst är det så att det finns många fantastiska mammor där ute i världen, men det finns ju tyvärr dom som även lämnat oss. Igår var den där dagen som man firar alla mammor lite extra och självklart hade mor min tagit plats här nere i söder.

Så vi började med en tur till Sofiero trädgårds, där vi gick runt och njöt av de fantastiska blommorna som spred sin doft & ljuvliga färg. Besökare efter besökare strömmade in i trädgården vilket fick en att inse att alla passade på att fira morsdag här då vädret verkligen var på topp.

Stoffe fortsatte efter Sofiero på sitt håll medans jag och mamma promenerade ner till stranden där vi tog lite att äta och senare bänkade oss på två solstolar vid bryggan. Havet var spegelblankt, knappt några vindar yttrade sig och folklivet var igång. Timmarna rullade in för kvällen och tanken var att vi skulle handla hem lite thaimat dagen till ära, men när vi gick förbi Mölleexpressen kunde vi inte tacka nej till en förträfflig 3-rätters meny för en godkänd peng, så vi slog oss ner där. Ett glas vin, skagen toast, varmrökt lax med färsk potatis & kall sås och en toblerone tårta till efterrätt. Behöver jag ens nämna att vi var in heaven?    En riktigt mysig, trevlig och fantastisk kväll med min kära mamma. Kvalitetstid delux om jag får säga det själv. 


Så kära mamma. Tack för att just du är min mamma.

Trots våra argumentationer, så är du den största glädjen i mitt liv. 

Min bästa vän, min stöttepelare och personen som alltid finns vid min sida. 

Även om jag skulle välja mellan vilken mamma som helst i världen, så hade jag ändå valt dig. 

Tack för du är du, och tack för att jag fick bli just DIN dotter. 

Jag älskar dig

         

 
 
natalia

natalia

31 maj 2016 08:31

Hahah men vad roligt ;) Då kanske vi möter på varandra i Grekland, man vet ju aldrig ;)

http://nouw.com/nattis

 
Pillan

Pillan

31 maj 2016 21:10

Men alltså, åhhh vilken fantastiskt dag. Låter ju och ser helt underbart ut :D Vad lika ni är! Så fina <3

(Jag vaknade upp bakis :P och avslutade dagen med jobbet, så du hade det betydligt bättre ;) )

http://www.pillllans.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards