lilagardiner

Direktlänk till inlägg 31 januari 2015

Varje utmaning har alltid en vinnare

Av Lisa - 31 januari 2015 09:15

.. och denna gången känner jag mig som en vinnare. Januari har sprungit elitloppet och idag är vi inne på sista dagen. Det känns skönt att börja en ny månad imorgon, men framförallt på måndag. Efter många om och men bestämde jag mig att byta praktikplats. Både av personliga skäl, och av pratikunderlaget. Vi behöver inte gå in mer på det. Men jag blev en vinnare när jag på så kort varsel fixar en ny praktikplats med en början på måndag, helt själv. Jag letade runt som en idiot i onsdags, mejlade allt och alla, på eftermiddagen fick jag intervju/möte på ett företag, och sen var det klart. Det välkomnade mig med öppna armar, och jag känner mig så taggad! Fem veckor kvar av praktikperioden känner jag kommer bli bra. Och när den väl är slut, så ska det bli väldigt skönt att komma tillbaka till skolan och klassen. Börjar känna en viss saknad nu.   


Annars har veckan gått långsamt, och inte riktigt som den borde. I  torsdags avslutade jag min praktik och igår var jag i skolan och fixade med nya papper för praktiken om försäkringar och handledarpapper. På eftermiddagen kom Stoffes klasskamrat med fru och barn på besök. Pojkarna satte sig och pluggade då dom hade distansstudier med läraren uppkopplad fram till fem så de kunde ställa frågor direkt. Jag och frugan satt och tjötade medans deras lille son sprang runt tills hans somnade. Han var nog lite trötter, det lilla pyret    


Helgen kommer vara så lugn som det bara går. Stoffe ligger fortfarande och sover, vilket han nog lär göra ett tag till. Jag skulle också kunna tänka mig att sova ett par timmar till, men då blir hela dagen förstörd. Vi tänkte åka till Ängelholm runt 12 för att fixa en ny scoutskjorta till herrn, och lite blommor till mig. Julstjärnorna sjunger på sista versen, och blomsterlandet ligger lägligt. Här i Helsingborg finns det, som jag bara har hittat, rätt så dyra blomsterbutiker. Så tänkte passa på när vi ändå är där. Lite vårfint för att pigga upp det gråa och tråkiga vädret. I eftermiddag ska vi försöka få iväg så mycket fondansökningar det bara går. Det är tar tid och kraft, men i slutändan vet vi att får vi bidrag, så gynnar det oss mer än vad man tror. Japanresan är inte gratis, så många bäckar små. 

Kakförsäljningen är igång igen inför påskfirandet. Vi har som mål att slå senaste försäljningen. Då fick vi nog sålt närmare 70 burkar. Så är du sugen på lite kakor, kika in på www.kakservice.se och hojta sedan till för beställning   

Imorgon kommer Stoffes syster och hämtar våran gamla säng. Vi har försökt sälja av så mycket det bara går de senaste veckorna, och la ut ett antal annonser på blocket. Efter två dagar så hade vi sålt av både byrå, cykel och fälgar. Jag kan med andra ord köpa mig en ny cykel, för att kunna cykla till skolan i vår   Det är skönt att bli av med lite grejer som bara står också, så det var ett bra val vi gjorde. Så nu när hans lillasyster behövde en ny säng, så var det en enkelt affär.   

Senare på eftermiddagen så blir det nog middag i Hässlunda. Det var ett tag sen nu.   Tiden går fort helt enkelt, och man hinner inte alltid med det man alltid vill. 


Nu tänkte jag se hur våran kalljästa deg har blivit under natten. Vi satte en råg och morotsbrödsdeg igår kväll som nu ska gräddas. Perfekt ifall man vill ha nybakt bröd till frukost. En doft av nybakat kanske får Stoffe att vakna också. Haha.   


Ha en trevlig helg!

  


Bjuder på en fantastisk låt såhär på lördagsmorgonen. Den ligger allt varmt om hjärtat. 

 
 
Maria

Maria

1 februari 2015 19:10

Underbar låt! =)

Grym du är som lyckades fixa en ny plats så snabbt! Förstår dig helt, ibland funkar det inte. Vet själv ett jobb jag hade förra sommaren, jag gjorde allt men ändå blev jag inte uppskattat på rätt vis utan snarare en "slav".

Hoppas allt bra!

Kramar

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

2 februari 2015 20:11

Åhh mysigt med nya blommor, älskar blommor man blir så glad av det :D Jag var arg på banken så åkte och köpte nya ljusstakar idag :P :D

Kramis

http://bian.bloggplatsen.se

 
Ida

Ida

3 februari 2015 18:40

Skönt att du fixade praktikplats själv! :) Hoppas det funkar! kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards