lilagardiner

Alla inlägg den 22 januari 2015

Av Lisa - 22 januari 2015 15:13

Att gå i skola, känns som rena rama lyxen. Oregelbundna tider och dagar som ibland kan leda till ledighet. Jag menar inte att jobba är en börd eller så, utan man kan mer eller mindre säga att jag är nog rätt så ovan att jobba. På Kärra jobbade jag bara 75% vilket jag byggde sedan upp en vardag på. Att börja 08.30 och sluta 15.00 blev en vana och man kände sig sällan trött på samma sätt som man skulle göra ifall man jobbade 100%. Dock gav det inte lika mycket pengar som ett heltidsjobb, men det gav tillräckligt när man fortfarande bodde hemma. 

Nu under praktikens korta gång har jag mer eller mindre känt att det är rätt jobbigt att växa upp. Med andra ord bli vuxen. Jag börjar 8 på morgonen. Det är mörkt när man åker hemifrån. Jag slutar 17 och mörkret känns som om det aldrig försvann under hela dagen. Tråkigt nog är det sådana tider nu, men vi går förhoppningsvis på ljusare dagar snart. Men när man väl har kommit hem så ska det lagas mat, gå och träna, prata om dagen med sambon, duscha, slappna av och sen är det dags för sängen. Nu förstår jag lite hur barnfamiljer känner sig ibland. Eller alltså, de har nog tredubbelt så jobbigt.    Jag skulle nog inte kunna tänka mig att vara hemmafru heller om det är just det att vara hemma jag är ute efter. Jag har alldeles för mycket energi och spring i benen ifall jag endast ska vara hemma. Så nejnej. Just bring me some good job dude! 


Ja, helt enkelt. Låt mig vara "barnet" litelite till så kanske jag kan tänka mig att vara vuxen sen. Jag tänker iallafall njuta av skolbarnet fram tills examen i juni. För det får jag faktiskt. Jag går ju ändå i skolan.   


Idag gick jag hem från praktiken vid lunchtiden. Sen ett par dagar tillbaka har jag inte riktigt kännt mig som fina fisken. Under förmiddagen idag så kände jag av feberfrossa, likblek i ansiktet och en fantastisk huvudvärk. Det var lika bra att hålla ut till lunch, så kunde jag åka hem sen. Tempen visade ingen feber, men jag känner mig ändå inte 100%. Jag meddelande iallafall praktiken att jag inte dyker upp imorgon. Kände att det var bättre att jag vilar ut, så jag slipper bli sängliggande hela helgen. Det blir nya tag på måndag igen, i det ena och det andra. Så då får jag allt se till att piggna till   


När Stoffe slutat skolan hoppas jag vi kan mötas upp på Hemköp och handla lite mat. De har kundkväll idag, och förra gången vann vi ju en påse med lite goda ting. Man kan ju hoppas det händer denna gången med. Jag är dock bara ute efter en middag till ikväll så får vi handla mer att fylla upp frysen med i helgen när utbetalningen sker imorgon. Jihooo! 


Nu tänkte jag göra mig en kopp te och dra mig tillbaka till soffan. 

Ha en fortsatt fin torsdag!

  

Ovido - Quiz & Flashcards