lilagardiner

Direktlänk till inlägg 18 januari 2015

Hashtag söndag

Av Lisa - 18 januari 2015 19:57

Du ljuvliga söndag. Tråkigt nog är du snart över. Ytterligare en helg som sveper med vinden. Jag hade kunnat tänka mig att ha minst en dag till ledigt bara för att kunna sova lite till. Veckan som har varit gav inte så mycket sömn som min kropp och sinne behöver. Vi var hundvakt hos Stoffes föräldrar sön-tors och de var lite konstigt att sova där. Tog ett tag att somna, slappna av, men till sist gick det. Freja är nog världens bästa snark hund. Och hon gör det inte ljudlöst precis. Men hon fick tyvärr ligga utstängd i hallen och sjunga snarkningar själv. Tyckte allt hon skötte sig exemplariskt.   


Detta var alltså första praktikveckan. Som jag sa innan så hade jag inga större förväntningar, vilket var en väldans tur. Platsen jag valde var ett litet företag, som har sitt största näste i Göteborg. Här nere i Helsingborg befinner det sig bara 4 stycken, och en på mammaledighet. Man kan säga att detta är en mellanhand innan leverans. Speditörerna kontaktar oss för att boka en transport. Och sen fixar vi resten. På chassisidan har vi cirka 30 chaufförer och på simasidan är de 7. Systemet kommer ta ett tag att lära sig, och bara efter första veckan behöver jag iallafall inte ljuga om att det kändes okej. Det kommer dock bli bättre under tiden. Jag längtar mer till att få prata i telefon. Där ringer telefonerna stup i kvarten från chaufförer och företag, så mycket kundkontakt är positivt! Sju veckor to go, och jag har redan blivit lovad att få åka ett par gånger med chaufförerna. Dels för att se hur det funkar när det hämtas containrar i hamnen och dels för en uppgift jag har i Malmö. Något jag ser väldigt mycket fram emot    Att åka lastbil kan nog vara bland det roligaste jag vet inom transport. Jag vet inte riktigt varför, men man känner sig rätt så stor däruppe i hytten. Ja, det är något speciellt med det helt enkelt. 


Förra helgen var mammsen här. Mycket uppskattat från både mig och Stoffe. Det var en lugn och mysig helg som bjöd på god mat, fika på Helsingborgs bästa fik, Ebbas fik, shopping, promenad och yatzyturnering. Det gjorde ont i hjärtat när hon skulle åka hemåt igen. En helg är alldeles för kort och den går alldeles för fort. Men jag behövde lite mamma tid, och det var fantastiskt. 

Nu i helgen har vi inte gjort lika mycket. Igår morse ringde klockan halv sju, och halv åtta kom Phille för att hämta oss och vi körde iväg till Finax på Ättekulla. Instruktionen var att vi skulle bära 14000 mjölpåsar och att vi skulle vara där klockan åtta. Väl framme så var det lättare än att bära. Vi skulle vika 12000 mjölpåsar som hade blivit fel. 8 personer, och klockan 12 var vi klara. Fy sjutton vad duktiga alla scouter var! Lite extra cash samlade till Japan resan i sommar. Många bäckar små som mammsen brukar säga, och detta var det absolut. Hoppas det kommer ett tillfälle till nu under våren. Dock är jag nog rädd att det bara blir vi ledare då. Scouterna var helt slut.   


Det var allt för idag. Nu tänkte jag smyga ner mig i soffan hos Stoffe och popcornsskålen. Det är ju ändå söndag. Back to business imon. 


  


 

Mys bild från helgen med mammsen   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards