lilagardiner

Direktlänk till inlägg 9 januari 2015

Tiden bara springer iväg

Av Lisa - 9 januari 2015 13:51

9 januari 2015. 2014 blev alltså 2015. Det känns rätt så skönt att vi är inne på något nytt. Men varför så redan? Ibland känns det som om man inte riktigt kan ta vara på varje dag som är. Jag ska inte ljuga, det är riktigt jäkla skönt att ligga i soffan och inte göra något alls på en hel dag. Jag som oftast blir lätt rastlös börjar känna av att jag kan slappna av. Inte fullt ut, men i lagom takt. När en dag spenderas i soffan så känns det som om man kastar sten i glashus. Väldigt onödigt när det finns så mycket annat man kan göra istället. Men man kan inte alltid göra allt som Stoffe brukar säga. Ibland får man unna sig en dag i soffan, eller varför inte två. Jag tyckte inte första terminen i skolan var såpass jobbig att jag hade kunnat slappa hela jullovet, det var nog mer alla nya intryck efter flytt, skola och uppbrott som tagit mest på krafterna. Lite vettigt har vi iallafall fått gjort under lovet, och jag längtar lite tillbaka till vardagen nu. Att få rutin på vardagen utan att känna mig rastlös eller lat. Det är tur att jag fick Stoffe till att fixa gymkort, då kan vi ändå göra något tillsammans på kvällarna utan att heldö i soffan efter en heldag i skolan. 2015 kommer nog bli ett bra år trots allt.   


På måndag börjar allvaret igen. Stoffe började skolan i onsdags och nu är det dags för min tur. Dock har vi ombytta roller då det är nu jag som går ut på praktik. Jag känner mig inte alls nervös, utan ser det mer som en utmaning. Allt man lärt sig teoretiskt i skolan ska nu ut i verkligheten. Så det är med andra ord upp till bevis ifall jag har förstått något. Men om vi kollar på de resultaten jag fick på tentorna innan jul, så är jag klokare än vad jag tror. Så denna praktiken hoppas jag går smärtfri och kan leda till något mer än bara praktik. Det är ju målet. Men vi får se. Efter 8 veckor kanske jag inser att detta inte är något för mig. Vi ska inte gå ut med några stora förutsättningar, jag ska helt enkelt bara ha kul! Och det är precis vad jag tycker detta ska bli.   


Igår plockade vi ner julen. Tråkigt tycker jag allt. Hade kunnat ha den uppe liiiiite till, men granen barrade värre än någonsin, så det kanske var ett tecken att göra sig av med den. Från vardagsrummet, ut i hallen, till trapphuset och ut på gården hann den nog tappa flera kilo barr. Och ändå var det lika mycket kvar. Jag förstod inte riktigt detta.. Dammsugaren tyckte tråkigt nog inte om barren utan spottade nog ut lika mycket som den tog in. Haha. Eftersom mammsen kommer på besök i helgen så kanske det skulle se lite respektabelt ut här hemma. Förra helgen stod den iallafall rakt upp när Monica och Lennart var på besök. Men nu var det roliga slut, och ut kom den.   


Nu är det nog slutskrivet för idag. Mammsen kommer om cirka timman till Helsingborg, och vädret har inte riktigt varit någon god vän idag så tänkte hämta henne med bilen. Snöblandat regn, regn, hagel, snö, blåst och ännu mera hagel. I förmiddags när jag skulle träffa Stoffes lillasyster Tessan på Väla var jag nära på att köra av vägen. Regnet riktigt pissade ner, bilen fick sladd och magklumpen låg i halsgropen. Folk bakom mig trodde säkert jag var onykter, men antagligen var det bara en vattenplaning. Ingen rolig upplevelse men jag kom levande därifrån.  


On New Years Ewe. En mysig middag på restaurang, på tu man hand. Oh vad älskar denna mannen     

Helsingborg visade upp sin soliga sida häromdagen. Men inget slår Göteborg. Jag får leva på detta sålänge.   

 

Ha en fortsatt trevlig fredag och god helg! 

  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards