lilagardiner

Direktlänk till inlägg 25 juni 2013

Tre, två, ett

Av Lisa - 25 juni 2013 17:45

Jaaaamenvisst! Tre arbetsdagar kvar till semester. Det är inte så att jag inte vill jobba, men just nu hade suttit bra med en långsemester för att kunna vila upp sig lite inför hösten och alla dess äventyr som kommer hända då. Nu är det ju sommar, och då vill man ju helst kunna ligga på beachen med en drink, just like a boss. Men någon beach lär det nog inte bli på semestern tyvärr. Bättre upp! Första lägret är på ingång. Om 9 dagar bär det av till Norge och Stavangerlägret. Fantastiskt vad livet kommer kännas underbart då. Det bästa är nog att min andra hälft Jenny är med. Kan inte bli bättre!   


När vi ändå är inne på det här med semester och resor. Två veckor efter Stavanger är det ju då äntligen dags för Canada. I nästan en hel månad. Jag som inte brukar ha resfeber har nu enorm. Jag vet inte riktigt varför. Det känns riktigt konstigt och jobbigt på samma gång. Canada lär ju bli en upplevelse för livet, och jag lär ångra om jag inte åker. Så vad som nu ger denna ångestfeber är svårt att säga. Packningen är ju i stort sett klar. Det som är kvar är att packa ner allt. Då är packningen inte någon anledning till ångesten. Jag får väl bara ta o bita i det sura äpplet och försöka övervinna rädslan. Jag kan flyga, jag är inte rädd! Eller hur?   


Blev inte så mycket skrivande idag. Jag är alldeles för trött.. Så ja. Nu tänkte jag göra ordning frukost till jobbet imon, och sen kallar nog sängen! Alla sovtillfällen mottages tacksamt. 


Bjuder på denna bilden för att runda upp min kväll;


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards