lilagardiner

Alla inlägg den 2 juni 2013

Av Lisa - 2 juni 2013 18:36

Att tiden bara springer iväg är det nog inte bara jag som har märkt. Igår gick vi in i Juni. Och Juni har varit efterlängtad. Så nu kan man säga att det äntligen är sommar. Vädret är kanon och livet flyter på. Perfekt början på sommaren. Hoppas nu bara detta håller i sig. Framförallt vädret. För till helgen är det dags för mini-lägret på Apelhult. Och invigning av det nya tältet. Woop woop.   


Helgen har varit lugn och härlig. Ännu en helg i husvagnen blev det och de var riktigt skönt. Inga måsten, ingen stress utan det var avslappning till hundra procent. Moster och svåger var nere i husvagnen också. Så under ett par timmar njöt vi på stranden. Fantastiskt att ha sand mellan tårna och en gassande sol. Solkräm blev bortvalt den här gången också, så nu är det solbränt på rygg. Men men. Det blir nog bra sen när det röda har lagt sig. Vid tre körde jag mammsen till Kungsbacka för att hon skulle på tjejmiddag. Själv drog jag kosan vidare till Kungsmässan där det blev shopping, fika och kvalitetstid med min fina vän Fia. Ett par nya shorts, ett linne och en klänning rikare. Jag som inte skulle shoppa mer.. life is to short.. Jaja. På kvällen blev det grillning med moster å lite tjöt. Drog mig till sängs vid elva. Trött som en gnu. Kvällshimlen med solnedgång över campingen var makalös. Vilken underbar syn!   

   

Idag under dagen tog jag mig ett besök hos brorsan innan jag skulle åka å hämta mammsen för att bege oss hemåt. Lite mys och kortspel på med brorsbarnen och go fika. Så jag känner att helgen har tagit ut det jag behövde. Lugn och ro. Dock kom överskottsenergin när jag väl kom hem. Det blev storstädning av hela lägenheten, plock bland klädhögen på fotöljen i mitt rum, rensat bland papper och tagit hand om mina kängor å fritidsskor. Nu är det bara middagen som fattas. Sen är helgen slut och godkänd!


Jag vill passa på att gratulera goa Jenni till studenten! Tack för att jag fick komma på mottagningen och vilken god mat det bjöds på. Hon kan hon Ratchiii. Hoppas du hade en fantastisk kväll. Det är du värd   


Ja, men annars är det nog inte så mycket mer att skriva om. Fast jo! Filmen i torsdags var sjuuuukt bra! En go biostund med CF. Rekommenderar Fast and Fourius 6 varmt!! Se den!   


På tisdag är det sommarfest med jobbet. Peppa peppa att solen strålar. Lediga på torsdag. Och snart är vi vid helg igen. 8 dagar kvar på Kärralund.. Mitt hjärta blöder..   

Så jag ska nog ta å äta middag nu så jag slipper tänka på det tråkiga som komma ska.. 


Tjoflöjt!

  

Ovido - Quiz & Flashcards