lilagardiner

Direktlänk till inlägg 23 juni 2013

Då vart de slut på det roliga

Av Lisa - 23 juni 2013 18:07

Nejdå, så roligt ska vi inte ha det än. Sommaren har bara börjat, dock har midsommarhelgen dragit sig förbi i full fart. Som vanligt som alla dessa helger och ledigheter gör. Men inte ska vi hänga läpp för det. Jag hade en kanon helg. Och det var på tiden det fick hända allt som inte brukar hända. Man kan väl säga att "What's happen in Alingsås, stays in Alingsås"   Haha. 

Själva midsommarafton spenderades i husvagnen med mammsen, moster & man under ett partytält med 5 andra familjer. Det var ett riktigt härligt gäng som skratta och tjöta ända in på småtimmarna. Midsommarstång fanns det självklart uppsatt på en äng vid husvagnarna och en trubadur som spelade för dom som ville dansa. Vädret var bättre än förväntat. Det är ingen idé att lita på väderprognoserna, för man vet då aldrig när dom stämmer. Ett par duggskurar kom förbi oss och en femminuters störtskur. Sen var det inte så mycket mer av katastrofvädret som skulle drabba oss i väst. Himmlen sprack upp runt 19 på kvällen, sen så var det sol resten av kvällen. Dock blev natten desto värre. Ibland trodde jag innerligt att husvagnen skulle välta så mycket som det blåste.   Så igår morse blev det då ingen löprunda. Jag hann iaf en på midsommaraftons morgon. Riktigt uppiggande som vanligt. 

Det var denna afton! Bara ett år kvar till nästa midsommar.   


Igår blev det impulsplanerat att dra sig till Alingsås för att fira midsommar nummer 2. Jenny behövde lite backup på deras camping, där hon själv fick sitta med 5 grabbar. Det tackade jag då självklart inte nej till, så jag åkte först hem och duschade å bytte kläder, å en påfyllning på vinförrådet för att sedan ta tåget till Alingtexas. Det tog inte lång tid innan vi fick släppa loss. Kvällen var lång och väldigt trevlig. Regnet var inte långt borta vissa stunder, så tyvärr fick vi oss en regndusch då och då. Men vad gjorde det? Absolut ingenting. Vi satt allt under tak, och slog i glasen fram till småtimmarna även denna kvällen. Även ett bad i havet av Jenny, Mattias och Stefan blev det med. Hejarklacken på land var desto torrare.   Det är inte varje dag man har en skön kväll med ett fantastiskt gäng. Lyckan var enorm. Så tack fina människor för ett kanon kväll!   


Så idag mår man väl som man förtjänar. Redigt trött då sovtimmarna inte blev så många. Men vad gjorde det? Man lever bara en gång   Det blir nog en tidig läggning idag om jag känner mig rätt. Veckan är lång men ändå kort. 5 arbetsdagar kvar hägrar innan semestern tågar in. Life is good! 


Nää, nu får jag nog passa på att göra något roligare innan ögonen slocknar. 

Ha en fortsatt fin avslutning på denna fantastiska midsommarhelg.   


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards