lilagardiner

Direktlänk till inlägg 13 juni 2013

SEMESTER!!

Av Lisa - 13 juni 2013 18:10

Eller..? Näää. Så roligt ska jag inte ha det än. Men semester från Kärralund fram till 22 augusti är det iaf. Tråkigt men sant. På måndag ska jag jobba på Kallebäck köket i två veckor. Jag som hade hoppats på lite mer ledigt än vanligt denna sommaren, men med tanke på vad hösten kommer att bjuda på och de kommande resorna (+en suprise som jag inte avslöjar än  ) så kanske det är lika bra att fortsätta jobba lite. Extra pengar på kontot skadar aldrig. Framförallt inte när New York får fin besök från Götelaborg i sommar. Woop woop. 

Så alltså, ingen semester än. Dock så bröts hela min semesterplan igår. Allt blev lite stressigare helt plötsligt. 

Men låt oss säga såhär: 

Vecka 25 och 26 jobb på Kallebäck.

Vecka 27 ledig. (Än så länge)

Vecka 28 Stavangerläger

Vecka 29 Jobba på Gothia cup med Ratchanee. (Det var inte tanken från början, men extra cash? Ja tack!)

Vecka 30 ledig + avgång mot Lund och Canada

Vecka 31, 32, 33 och början på vecka 34 CANADA!! 


Mjaaaa. Inte ska vi klaga på detta. Let´s do it!   


Det har varit lite dåligt med uppdatering från min sida de senaste. Jag ber om ursäkt. Men jag har inte riktigt orkat och haft tid, så nu kommer en liten snabb uppdatering från dagarna som gått! 

Som ni redan vet så var jag den enda ordinarie på jobbet förra fredagen. Och jag kan säga att den dagen gick galant! Hade två toppen vikarier, varav en var då min andra hälft Jenny. Så dagen gick smärtfritt igenom, och jag var riktigt lycklig i hjärtat efter. Jag hade lyckats segla.. igen! Kärralund hade i fredags såhär coola bambabrudar.   

   

Efter denna härliga arbetsdagen så bar kosan till Apelhult och Mini-lägret. Mina goa scouter slängde sig i famnen på mig innan jag hade lagt av mig all packning. Så där stod jag med 7 scouter hängandes på mig, samtidigt som ryggen värkte av all packning. Men vad gör man inte för de härliga barnen? Vädret var på topp, humöret var perfekt och helgen var fantastisk. Alla scouter verkade ha en riktig skön tid tillsammans, och läger är ju som bäst när man får träffa både nya och gamla vänner. Jag tycker att jag och Magnus klarade denna helgen galant tillsammans. 10 scouter sammanlagt från Tollered deltog. Och jag kan med stolt rygg säga att jag är nöjd med alla! Tack vare denna goa byn vi bodde i tillsammans med Stora Lundby och Sandared så fick man ägna sig en hel del tid till att lära ut lite nyttiga och vettiga förberedelser till de blivande Upptäckarna. Det var sann lycka. Så tack alla som bidrog till att det blev ett toppen läger för oss! Detta var ju bara början inför alla sommarens stora äventyr. Nu är jag laddad! 



Jag nämnde även att mitt tält, min sovsäck och mitt nya liggunderlag skulle invigas den helgen. Och självklart höll jag detta. Jag sov som en prinsessa. Så i Canada lär inga björnar kunna väcka mig ifrån skönhetssömnen    


Nu i tisdags var det avtackning för Britt som ska gå i pension och Ratchanee som fått nytt jobb närmare hem. Mysigt APT med smörgåstårta och en ros från chefen. Dessa två är guldklimpar i Örgryte. Jag kommer sakna er stort! Och som sagt, jag får ju turen att jobba med Ratchanee på Gothia Cup i sommar. Lycka   

 

Så, detta var kort och gott vad som hänt det senaste. Imon är det dags för tvättstugan. Jippie.. Men annars blir det nog en lugn dag. Känner mig lite halvkrasslig. Yr i bollen och huvudvärk sen ett par dagar tillbaka. Så vila vila vila! 

Nu blir det iaf att släppa datan. Strax kommer min tekniska vän Mathias på besök för att hjälpa oss koppla in den nya boxern som alla i huset ska ha. Jag förstår mig icke på sådant.. Så tur att han finns.   


Ha en fin kväll!

  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards