lilagardiner

Direktlänk till inlägg 6 juni 2013

# 130606

Av Lisa - 6 juni 2013 20:00

Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det Sveriges Nationaldag! Hurra hurra hurra   

Jag kan inte säga att jag firar denna dagen så himla stort som många andra gör. Det känns dom vilken dag som helst, och idag var det ingen skillnad. Men det har säkert var tjo och tjim på många andra platser här i Sverige. Så good for them   

Själv har jag tagit det lugnt idag. Fick framlagt allt inför helgens läger, så följde jag faktiskt med mammsen ner till husvagnen under dagen. Kände att jag hade kraverat om jag stannade hemma. Så det fick en bli en tripp dit under dagen. Imon ska jag ju jobba, om inte så hade jag stannat över natten. Mammsen och jag åkte först en sväng till brorsan å company. Värmer i hjärtat att ha träffat familjen så mycket som jag gjort det senaste. Väldigt skönt. Annars har jag i stort sett njutit av solen idag. Man får passa på när man är ledig. Och nu är jag nyss hemkommen. Har fått packat, så imon efter jobbet är det bara hem och duscha för att sedan rulla kosan mot Apelhult och dektektivläger med mina små goa spårare!    Helgen kommer bli väldigt mysig och scoutig. Precis som jag vill ha det! 

Mitt tält ska invigas, mitt nya liggunderlag ska invigas, min nya sovsäck ska invigas och mina nya skor. Woop woop. Och såhär ser helgens packning ut.   

   

Veckan har flytit på. I tisdags var hela skolan på skolutflykt i Karlsborg. Vi i bamba skulle också följt med egentligen, men vi hade grillfest med Örgryte/Härlanda personal på eftermiddagen, så det sket sig. Men eftersom vi inte hade någon matlagning denna dagen, passade jag på att förbereda F-5 överraskning till nästa vecka. Så nu är botten klar, nu är det bara toppen kvar. 168 st   Nu kan jag receptet helt utantill i huvudet! 

  

I måndags kan jag även meddela att vi började morgonen med att simma. Vi har öppnat vattenpalats i våran källare. Med andra ord, det var översvämning IGEN! Efter lördagens störtskur som Göteborg blev drabbad av, så blev även våran källare besökt. Väldigt roligt.....

  

Nu ikväll händer inget storartat. Ska strax ta mig en dusch och smoothie. Sen blir det nog faktiskt läggdags. För imon är det bara jag som ordinarie på jobbet. Lite små segt, MEN, jag fick välja vikarie själv. Så min andra hälft, Jenny kommer och jobbar med mig imon. Jag är överlycklig! Runt halv tio får jag ytterligare en tjej, så jag tror inte morgondagens servering blir några problem. I just do it like a boss!   Höhö. 


OCH!! Hösten är fastställd. När jag är tillbaka från Canada i Augusti, återkommer jag till kära Kärralund ytterligare en termin. Sen får vi se. Känns iaf gött att veta när jag kommer tillbaka vad som händer. Så mig slipper ni inte än!   


Nääää. Nu bugar och tackar jag för mig, och önskar er en fortsatt trevlig Nationaldag!

Godnatt   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 18 december 2016 22:15


  När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran och alla barnen räknar dan före dan före dopparedan  ...

Av Lisa - 11 december 2016 22:15


  När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr och vi bakar kakor och har fasligt glatt bestyr ...

Av Lisa - 4 december 2016 19:46

  Med knappt 20 dagar kvar till jul så börjar "julstressen" faktiskt lägga sig. Iallafall hos mig. Julklapparna är klara och det är nog första året på väldigt länge jag ska slippa stressköpa med expressfrakt eller ta mig ut till Väla där rena ra...

Av Lisa - 4 december 2016 19:41


  När andra ljuset brinnerär snart Lucia härHon bjuder oss på kaffeoch bud om julen bär ...

Av Lisa - 1 december 2016 21:36

  Förra veckans solnedgångar bjöd på något enastående. Det var märkligt trots att november börja lida mot sitt slut. Man kan väl säga att det har bjudits på hyfsat bra väder genom hela månaden och kvällar som dessa tackar man inte nej till. Nu ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards